چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

ابتکار: تالاب‌های کشورمان شرایط بحرانی دارند

پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 501055
رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: بر اساس مطالعات انجام‌شده در کشورمان تالاب‌ها شرایط بحرانی دارند و هنوز تالاب‌هایی را داریم که متأسفانه به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم دچار خشکسالی هستند.
ابتکار: تالاب‌های کشورمان شرایط بحرانی دارند
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار در مراسم روز جهانی تالاب‌ها در گفت‌وگو باخبرنگاران اظهار داشت: امروز روز جهانی تالاب‌ها است و به دلیل اهمیت تالاب‌های استان خوزستان مراسم این روز را در این استان برگزار کردیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مدیریت صحیح تالاب‌ها و فعالیت‌هایی که بالادست و اطراف آن صورت می‌گیرد و تأمین ردیف‌های اعتباری برای احیاء این تالاب‌ها دارد.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده در کشورمان تالاب‌ها شرایط بحرانی دارند و هنوز تالاب‌هایی را داریم که متأسفانه به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم دچار خشکسالی هستند.ابتکار بابیان اینکه عمده این تالاب‌ها در استان فارس واقع‌شده است، اظهار کرد: استان فارس 14 تالاب دارد که 12 عدد از این تالاب‌ها خشک هستند.وی اعلام کرد: تالاب‌های ارزشمندی در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه هستند که خوشبختانه در دولت یازدهم این توجه صورت گرفته است.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور گفت: به دلیل ادامه شرایط خشک‌سالی و کاهش بارندگی به‌خصوص در فلات مرکزی برای بسیاری از تالاب‌ها شرایط سختی به وجود آمده است.ابتکار افزود: امیدواریم با تداوم این برنامه‌ها و توجه بیشتر به ارزیابی زیست‌محیطی به ویژه در مورد سدها و انتقال آب بتوانیم تالاب‌های ایران را حفظ کنیم.

وی بابیان اینکه ارزیابی اقتصادی این است که یک تالاب 200 برابر یک زمین کشاورزی خدمات می‌دهد، اظهار داشت: پس توجیه اقتصادی دارد و حفظ تالاب بسیار باصرفه‌تر از خشک‌کردن آن و تبدیل آن به زمین کشاورزی است.ابتکار گفت: علاوه بر این، وقتی تالاب خشک می‌شود به کانون گردوغبار تبدیل می‌شود و با توجه به اهمیتی که دولت برای استان خوزستان و مشکلات آن قائل است باید از این موضوع جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به به... خانم ابتکار
بالاخره یه چیزی تو ذهنتون بحرانی شد
نظرتون در مورد آلودگی هوای تهران چیه؟؟؟ گرد و غبار خوزستان؟؟؟