پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲
مدیریت بحران از نوع غیابی؛

خانم ابتکار سلامی هم به خوزستان کنید

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 503707
رئیس سازمان محیط زیست یک گام فراتر گذاشته و می‌گوید چون دوهفته قبل به استان خوزستان سفر کرده حضور در این استان در زمانی که بحران ریزگردها زندگی مردم خوزستان را فلج کرده، محلی از اعراب ندارد.
خانم ابتکار سلامی هم به خوزستان کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق،معصومه ابتکار که همواره نحوه عملکردش در سازمان مهم و حیاتی محیط زیست انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است، اینبار نیز در برخورد با بحران استان خوزستان به شیوه خاصی عمل کرده که می‌توان آن را به نوعی « مدیریت غیابی بحران» نامید.

در ماجرای بحران ریزگردها در سال 93 بی‌اعتنایی ابتکار به خوزستان صدای همه را درآورد تا جایی که وی پس از اینکه وارد خوزستان شد و در نشست خبری بحران ریزگردها در این استان شرکت کرد با انتقاد نمادین خبرنگارانی مواجه شد که با ماسک در این نشست حضور پیدا کرده بودند. نمایندگان استان خوزستان نیز با ماسک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شدند تا اعتراض خود را نسبت به وضعیت آلودگی هوا در این استان نشان دهند.

اما حالا بعد از دو سال رئیس سازمان محیط زیست یک گام فراتر گذاشته و می‌گوید چون دوهفته قبل به استان خوزستان سفر کرده حضور در این استان در زمانی که بحران ریزگردها زندگی مردم خوزستان را فلج کرده، محلی از اعراب ندارد.
 
معاون روحانی، در پاسخ به این سوال که نمایندگان استان خوزستان پیشنهاد داده‌اند که هیئت دولت در خوزستان جلسه فوق العاده تشکیل دهد، گفت: «اعضای دولت به تناوب و مکرر در استان خوزستان حضور دارند. آقای جهانگیری هفته پیش خورستان بودند؛ هفته قبلش هم من خوزستان بودم.»

رئیس سازمان محیط زیست همچنین در پاسخ به این سئوال که چگونه مسائل خوزستان انجام می‌شود با بیان اینکه حجتی،‌ وزیر کشاورزی به خوزستان رفته، رفع این بحران را به وی واگذار کرد.
 
وی در حالی که دولت در ماه‌های پایانی خود به سر می‌برد با بیان اینکه اکنون شناسایی کانون‌های گرد و غبار در همه استان ‌ا تکمیل شده، گفت: «وزیر جهاد کشاورزی طرحی در دست اجرا دارد تا کانون‌های ریزگردها را تثبیت کند. وزیر کشاورزی در منطقه در حال پیگیری برای حل مشکلات مردم این استان است
 
همچنین درشرایطی که مردم خوزستان با گردو خاک دست و پنجه نرم می‌کند، ابتکار در تهران در تلاش است که اولین جلسه جهانی سازمان ملل در خصوص مقابله با ریزگردها به زودی در کشورمان برگزار شود. وی پس از جلسه ستاد بحران دولت که در تهران برگزار شد، درباره خوزستان اظهار کرد: «برای حل مشکل ریزگردها همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار اهمیت دارد و ما دنبال تصویب قطعنامه‌های جهانی در خصوص مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه ابتکار جالبی از طرف هنرمندان جوان. خدا خیرتون بده. ادامه بدین.
وزرای ناکارآمد دیگری هم داریم. چطوره یه شب "خیابان خوابها" میهمان وزارت تعاون و مسکن باشن یه شب میهمان کار و رفاه اجتماعی! یه شب کاخ ریاست جمبوری یه شب مجلس شوربا و سایر بخشهای ناکارآمد.
جهاد کشاورزی میتونست فصل برداشت محصول چادر بزنه دعوت کنه از جوانان بیکار در روستاها و مزارع. طرح اکوتوریسم روستایی هم که مسکوت ماند مثل اقتصاد مقاومتی! مدیران جهادی را فرستادن دنبال نخود سیاه تا نارکارآمدی ها کش بیاد...!?@!%! !
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار بهتره بره تو راهیمایی ضد سگ کشون ...