يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۲۴
نماینده مردم تهران در گفتگو با جهان نیوز مطرح کرد

ربط دادن آلودگی هوا به بنزین داخلی فرافکنی است/ رستم قاسمی علی رغم اختلاف سلیقه به دولت روحانی در فروش نفت کمک می‌کرد/ هشت سال طلایی نفتی در زمان روحانی از دست رفت/ آخرین جزئیات از اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان

پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 822384
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اینکه آلودگی هوا را به کیفیت بنزین داخلی ربط دهیم فرافکنی است و اهداف سیاسی پشت سر آن است که در گذشته هم سابقه داشته است.
ربط دادن آلودگی هوا به بنزین داخلی فرافکنی است/ رستم قاسمی علی رغم اختلاف سلیقه به دولت روحانی در فروش نفت کمک می‌کرد/ هشت سال طلایی نفتی در زمان روحانی از دست رفت/ آخرین جزئیات اجرای طرح شفافیت
گروه اقتصادی جهان نيوز: دکتر مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت اظهار داشت: قانون شفافیت قوای سه گانه که یکی از بندهای مهم آن شفافیت آرای نمایندگان مجلس است تصویب شده و شورای نگهبان هم همه موارد آن را تایید کرده به جز یک مورد بسیار کوچک که مورد اختلاف مجلس و شواری نگهبان است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است. این مورد اختلافی برطرف شود قانون قابلیت ابلاغ دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به درخواست خود از رئیس مجلس به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای پیگیری موضوع بررسی موارد ارجاعی طرح شفافیت در مجمع، گفت: آقای قالیباف در پاسخ به درخواست بنده وعده پیگیری دادند تا این مورد سریع‌تر در دستور کار مجمع قرار گیرد. درخواست دیگر این بود که آن بخش مربوط به مجلس را به صورت داوطلبانه و آزمایشی اجرا کنیم. در حال حاضر حدود 30 تن از نمایندگان مجلس برای اجرای آن اعلام آمادگی کردند. به امید خدا اگر زیرساخت‌ها آماده شود و مشکل فنی پیش نیاید این طرح عملیاتی می‌شود و مذاکرات و آرای نمایندگان به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت بنزین داخلی باعث آلودگی هوا شده، بیان کرد: آلودگی هوا چند دلیل دارد که خیلی ارتباطی به کیفیت بنزین داخلی ندارد. یک دلیل آن مربوط به فصل و وارونگی هوا است. دلیل دیگر سوخت نیروگاه‌ها است که به جهت ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی لاجرم بخشی از سوخت نیروگاه‌ها را از سوخت مایع (گازوئیل و مازوت) استفاده می‌کنند و ارتباطی به امسال هم ندارد و سالهای گذشته هم به این شکل بوده است. از طرفی موتورخانه‌ها هم به آلودگی هوا کمک می‌کند. اینها  باید به تدریج حل شود و از سوخت پاک‌تر استفاده کنند و امیدواریم این مشکل حل شود.

شریعتی درباره کیفیت بنزین داخلی گفت: اینکه آلودگی هوا را به کیفیت بنزین داخلی ربط دهیم فرافکنی است و اهداف سیاسی پشت سر آن است که در گذشته هم سابقه داشته است. از طرفی نوعی دهن کجی به تولید داخل است. خدا را شکر در تولید بنزین خودکفا هستیم و بنزین تولید شده با بهترین کیفیت و قابل رقابت با بنزین‌های روز دنیا است.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به خدمات مرحوم رستم قاسمی در حوزه نفت گفت: ایشان هم در داخل به عنوان مدیر جهادی شناخته می‌شد و هم در بیرون از ایران به عنوان یک چهره قدرتمند مطرح بودند و در لیست 500 نفره قدرتمندترین افراد جهان که نشریه آمریکایی منتشر کرده بود نام ایشان هم دیده می‌شد. گرچه این لیست برای ما اصالت ندارد اما اعتراف دشمن به قدرتمند بودن ایشان قابل توجه است.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه علیرغم اختلاف سلیقه‌، مرحوم قاسمی به دولت روحانی مشورت می‌داد و کمک می‌کرد، افزود: برای ایشان مهم حل مسائل کشور و افزایش درآمد بود و در این زمینه مشورت می‌داد و کمک می‌کرد. از تجربه‌اش در فروش نفت و ارتباطاتی که در زمان مسئولیت قبلی خود داشت در جهت کمک به آن دولت استفاده ‌کرد. قدر مرحوم قاسمی را در سال‌های آینده بیشتر خواهیم دانست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان با اشاره به اینکه مرحوم قاسمی در موضوع ساخت پالایشگاه و تکمیل زنجیره ارزش فرآورده‌های نفت و گاز جدی بودند، خاطرنشان کرد: بخشی از دستاوردهای امروز را مدیون تلاش‌های ایشان هستیم. متاسفانه پس از آن در دولت آقای روحانی و با مدیریت آقای زنگنه بر وزارت نفت، 8 سال فرصت طلایی برای پالایشگاه سازی از دست رفت. چراکه آقای زنگنه اعتقاد به ساخت پالایشگاه نداشت و امیدواریم که در این دولت جبران شود. آقای زنگنه با مرحوم رستم قاسمی به عنوان دو مدیر در حوزه نفتی اصلا قابل مقایسه نیستند؛ هم از جهت رویکرد انقلابی و هم توجه به خنثی سازی تحریم‌ها.

گفتگو از محمد هادی
https://jahannews.com/vdcevw8vejh8wxi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevw8vejh8wxi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
پس چرا خانم ابتکار را بخاطر کیفیت پائین بنزین بارها تهدید و مقصر میدانستید؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
تاریخ را یادتان رفته است. خانم ابتکار به بنزین داخلی ایراد می گرفت ..... کمی تاریخ بخوان.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمائید چی زمانی ما واردکننده و چه زمانی صادر کننده بنزین بودیم آیا میدانید فرق اکتان بنزین تولیدی پالایشگاهها با تولیدات پتروشیمی چقدر است؟
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
در 8 سال دولت قبل که واردات کننده بنزین بودیم چرا معضل آلودگی هوا حل نشد و بلکه بدتر شد ؟!
مردم فهیم
Iran, Islamic Republic of
شما هم کمتر به دولت روحانی فرافکنی کنید
Iran, Islamic Republic of
بیژن زنگنه در مدت 16 سال تصدی وزارت نفت حتی یک پالایشگاه هم نساخت.
Iran, Islamic Republic of
از افتخارات مسئولین کشور اینه که تحریم نباشیم نه اینکه با دور زدن تحریم فروش ارزان نفت و صدها مشکل دیگر به آن انفتخار کنیم
Iran, Islamic Republic of
افتخار مردم به عزت جمهوری اسلامی است. مردم این عزت را با چیزی عوض نمی‌کنند ، حتی اگر تحریم باشیم و گرسنه بمانیم مردم این عظمت سیاسی در جهان را با چیزی عوض نمیکنند
United States
خوب تو بیا ثابت کن بنزین داخلی با بنزین وارداتی یکسانه!
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقایان غربگرا که ادعای بلدم بلدم شان گوش فلک را کر کرده بود، در روز اول اجرای برجام تمامی تحریمها را بالمره لغو کردند. مگه تحریمها لغو نشدند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
الان که همه چیز دست خودتونه ،خوب بسازید مسکن، پالایشگاه ، ..... ۱.۵ سال گذشت
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
داشتیم به ثبات می رسیدیم که داعشی های وطنی اغتشاش کردند. مگه توی ایران زندگی نمی کنی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما سه ساله در مجلسید، یک بار پای درد مردم در مسجدی، محله ای، مدرسه ای دیده نشدید
Iran, Islamic Republic of
ناکارآمدی را گردن روحانی می اندازند خودتان چه کردید؟ .
France
متاسفانه در شرایط بد اقتصادی و اجتماعی هستیم .
Iran, Islamic Republic of
آره کیفیت بنزین داخلی که همه رو مبهوت کرده. ...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
در شیراز بنزین معمولی فقط توزیع می شود و خودرویی مثل سراتو هم جان راه رفتن ندارد. این سیاسی نیست و خودم تست کرده ام. ولی قبلا بنزین یورو 4 توزیع می شد این مشکل وجود نداشت
United Arab Emirates
اروپا بدون ذخایر قابل توجه گاز، زمستان سرد را به سلامت سپری کرد و ایران که دومین دارنده ذخایر گاز جهان است، در پاییز نه چندان سرد، مجبور بع استفاده از مازوت و به دنبال آن آلودگی هوا شده. واقعا چرا، لااقل به این فکر کتید.
ابوذر
Romania
دادش کجایی؟؟؟
زمستان سرد هنوز نیامده. نکنه در زمان سفر میکنی شیطون؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
باشه ۳ ماه زمستان هم صبر میکنیم اروپایی ها مدیریت خواهند کرد ما اینجا به عنوان دومین دارنده گاز مازوت سوزی میکنیم
United States
به ولله حلق مردم از این هوای آلوده سوخت!!!! چطور خودتان در این هوا نفس میکشید؟؟!! نفس مردم بند آمده!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر به بنزین ربط ندارد پس قطعا به بی کفایتی برخی مسئولین ربط داره . .
دادار
Iran, Islamic Republic of
بنزین های داخلی بهتر از بنزین هایی بود که در دولت روحانی وارد کشور می شد.