شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۱۳
کارشناس مسائل منطقه در گفت‌و‌گو با جهان نیوز:

ممکن است ترور مصطفی الکاظمی مقدمه‌ای برای ترور شخصیت‌های دیگر در عراق باشد/ پهپادها متعلق به عوامل آمریکا است/ خلع سلاح حشدالشعبی یعنی ناامنی عراق

يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 781209
هانی زاده گفت: هیچ گروهی در عراق قادر به تولید و در اختیار داشتن چنین پهپادهایی نیست که بتواند منطقه سبز بغداد را هدف قرار دهد، این نشان می‌دهد که این پهپادها تنها در دست عوامل آمریکا است.
ممکن است ترور مصطفی الکاظمی مقدمه‌ای برای ترور شخصیت‌های دیگر در عراق باشد/ پهپادها متعلق به عوامل آمریکا است/ خلع سلاح حشدالشعبی یعنی ناامنی عراق
گروه بین الملل جهان نيوز: حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌و‌گو با جهان نيوز درباره حمله پهپادی به منزل مسکونی نخست وزیر عراق، اظهارداشت: این اتفاق پیش درآمد یک سناریوی آمریکایی صهیونیستی برای ایجاد جنگ داخلی در عراق تلقی می‌شود. آمریکایی‌ها در آستانه آغاز به کار پارلمان و تشکیل دولت در عراق این نگرانی را دارند که مصوبه دو سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی عملیاتی شود.
 
وی با اشاره به مشکوک بودن حمله به منزل مصطفی الکاظمی، گفت: هیچ گروهی در عراق قادر به تولید و در اختیار داشتن چنین پهپادهایی نیست که بتواند منطقه سبز بغداد را هدف قرار دهد، این نشان می‌دهد که این پهپادها تنها در دست عوامل آمریکا است.
 
این کارشناس مسائل منطقه، درباره اهداف حمله به منزل نخست وزیر عراق، بیان کرد: این حمله با هدف ایجاد درگیری و شکاف بین جریان‌های شیعه-شیعه و جریان‌های شیعه-سنی و ایجاد تقابل بین طوایف و جریا‌ن‌های سیاسی عراق طراحی شده است. این اقدام در حالی که از سوی بسیاری از شخصیت‌های داخلی عراق محکوم شد، اما موضعگیری برخی رژیم‌های عرب و اتهام زنی شتاب‌زده علیه جریان‌های شیعه نشان می‌دهد که این سناریو با شرکت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های مرتجع عرب سازمان دهی شده و هدفشان ایجاد تقابل و ناامنی است.
 
وی درباره پروژه متهم‌سازی گروه‌های مقاومت در عراق، توضیح داد: برخی از شخصیت‌های جهان عرب که تحت تاثیر کشورهای مرتجع منطقه هستند، اتهام‌زنی‌ها را علیه الحشدالشعبی و سایر جریان‌های مقاومت و مرجعیت عراق آغاز کردند و هدفشان جریان سازی علیه شیعیان است. ممکن است که عملیات ترور مصطفی الکاظمی مقدمه‌ای برای ترور شخصیت‌های دیگر در عراق باشد که آمریکایی ها قصد دارند با انجام ترورهای سلسله‌وار و زنجیره‌ای بین جریانات و طوایف سیاسی شکاف ایجاد کنند.


هانی زاده با اشاره به نقش جریان‌های مقاومت در ایجاد امنیت پایدار در عراق، خاطرنشان کرد: این جریان‌ها صدها شهید برای حفظ امنیت عراق تقدیم کردند و مصلحت آنان، وجود امنیت در عراق است. اتفاقاتی که اخیراً در جریان اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات رخ داد که طی آن تعدادی توسط نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند در چارچوب ناامن کردن عراق و اتهام زنی علیه جریان‌های مقاومت و مرجعیت است.
 
این کارشناس مسائل منطقه در ادامه با بیان اینکه هدف آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عرب ایجاد یک کمربند بحران در پیرامون ایران است، گفت: آن‌ها می‌خواهند ایران را درگیر مسائل بحران‌زای برون مرزی کنند تا فشارها بر ایران تشدید شود. همه جریان‌های عراقی مخصوصا جریان موسوم به بیت شیعیان که شامل جریان‌هایی مانند دولت قانون، الفتح، الحکمه و جریان سائرون به رهبری مقتدی صدر می‌شود باید هوشمندانه تحرکات آمریکا، رژیم‌های مرتجع منطقه و حتی رژیم صهیونیستی را رصد کنند و در دام فتنه انگیزی آنان قرار نگیرند. لذا باید مسائل از طریق گفتمان و همدلی حل شود.
 
هانی زاده در پایان با اشاره به جریان سازی‌ها برای خلع سلاح الحشدالشعبی، گفت: بسیاری از عوامل پشت پرده، تلاش می‌کنند، مقتدی صدر رهبر جریان سائرون به عنوان فراکسیون پیروز انتخابات پارلمانی عراق را تحریک کنند تا دولتی را انتخاب کند که در درجه اول مسئله خلع سلاح الحشدالشعبی را در دستور کار قرار دهد، اما خلع سلاح الحشدالشعبی به معنی ناامن کردن عراق خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار را به دنیا معرفی کنیم.
Iran, Islamic Republic of
این حرکت در عراق هم در راستای اقدامات امریکا برای نا امن سازی عراق برای دخالت دوباره در عراق کاری که در افغانستان هم در حال انجام هست
Iran, Islamic Republic of
ترور نمایشی الکاظمی، برای خاموش کردن اعتراضات است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار حامی اصلی تروریسم در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان است.
حامد
United States
شبیه ترور رفیق حریری در لبنان است..!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت این دو ترور خیلی شبیه به هم هست لذا اگر عامل هر دو ترور در لبنان و عراق هم آمریکا و غرب باشه تعجب نکنید
Iran, Islamic Republic of
خداوند ظالمین را به هم مشغول خواهد کرد و هر کسی در این مسیر قرار بگیره نابودیش حتمی است الکاظمی و غیر اون نداره اتفاقات بعدی میتونه صحت این نظریه رو نشون بده
Iran, Islamic Republic of
در عراق همیشه تنش و بحران وجود داشته و این هم یکیش اما کشتن الکاظمی می تونه توسط عوامل امریکا باشه که بحران جدیدی رو بوجود بیارن درست مثل کشتن حریری در لبنان
Iran, Islamic Republic of
الکاظمی یک غرب گرای وابسته به آمریکاست که هر احتمالی در یباره ترورش دور لاز انتظار نیست
بازی
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
به نظر بنده این بازی است که امریکا و اسرائیلی ها پشت آن هستند که در صورت موفقیت ترور یا عدم موفقیت آن، برنده احتمالی این بازی، این دو موجود جنایتکارند!. چرا؟
چون با توجه به نتایج انتخابات اخیر مجلس در عراق که به تبع آن انتخاب دولت بعدی محقق می شود، بسیاری از گروه های محور مقاومت در عراق به علت تقلب های گسترده، مخالف نتایج بودند. لذا رسانه ای غربی- وهابی- عبری تلاش میکنند این ترور را کار محور مقاومت مطرح کنند و لذا بخشی از افکار عمومی مردم عراق را علیه انها تهیج و سپس تلاش خواهند کرد در هم پیمانی دیگر گروهها که برای مجلس رای آورده اند، یک ائتلاف بزرگ با معرفی نخست وزیر همسو با امریکا را روی کار آورند. ...
Iran, Islamic Republic of
شاید هم نمایشی و یا مظلوم نمائی باشد !!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار 100 درصد در حمله به منزل نخست‌وزیر عراق دست دارد.
Iran, Islamic Republic of
....