جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۳
عضو هیات مدیره بورس در گفت‌وگو با جهان نیوز:

خریدهای سراسیمه بهار از مرداد روند معکوس گرفت/ بازار به سرمایه‌گذاران بلندمدت پاداش بیشتر خواهد داد/ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم روشی مطمئن برای مردم است

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 743939
بررسی رفتار بلندمدت بازار سرمایه نشان می‌دهد که این بازار به سرمایه گذاران بلندمدت خود پاداشی بیشتر از سایر بازارها خواهد داد. شرط موفقیت در بازار انتخاب هوشمندانه و صبر سهامدارانه است.
خریدهای سراسیمه بهار از مرداد روند معکوس گرفته/ شرط موفقیت در بورس چیست؟
گروه اقتصادی جهان نيوز: سیدمهدی سدیدی، عضو هیات مدیره بورس در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره تحولات اخیر بازار سرمایه اظهارداشت: بازار در فضای هیجانی دو رویه متناقض را در شش ماهه اخیر در حال طی کردن است. در بهار بدون توجه به مولفه‌های بنیادی خریدهای سرآسیمه رخ داد و از نیمه مرداد به این سو نیز روند معکوس شکل گرفت. اکنون نیز بازار بدون توجه به گزارشات شش ماهه عملکردی بنگاه‌ها در صف‌های فروش تراکم وجود دارد. دور شدن از پارامترهای بنیادی این سردر گمی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شرط موفقیت در بازار سرمایه انتخاب هوشمندانه و صبر سهامدارانه است، گفت: بررسی رفتار بلندمدت بازار سرمایه نشان می‌دهد که این بازار به سرمایه‌گذاران بلندمدت خود پاداشی بیشتر از سایر بازارها خواهد داد.

عضو هیات مدیره بورس با اشاره به اینکه شیوه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم روشی مطمئن و کم ریسک برای تازه واردان و عموم مردم است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از صندوق‌های موجود یا عرضه‌های دولتی جزو گزینه‌های مطلوب و کم ریسک بازار است.

سدیدی در پایان درباره نقش حقوقی‌ها در بازار سرمایه گفت: حقوقی‌ها نزدیک به هشتاد درصد بازار هستند. بنابراین در روندهای هیحانی بازار توقع پررنگ بودن حضور آنها نابجا نیست، سهامداران حقوقی بزرگ در قالب اصول پذیرفته شده بازار مثل بازارگردانی وظیفه صیانت از بازار را بر عهده دارند.

گفت‌وگو از محمد هادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاکری
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
حقوقی ها
Iran, Islamic Republic of
....