شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۲
اولین بانوی سه‌گانه‌کار ایران:

به‌عنوان ایرانی‌محجبه،به‌شدت تشویق‌شدم

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 313456
اولین بانوی سه‌گانه‌کار ایران گفت: احترام دیگران به من بی‌نظیر بود و به عنوان یک ایرانی در لندن به شدت تشویق شدم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رقابت‌های بین‌المللی آزاد سه‌گانه لندن که آخرین دور این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۳ به شمار می‌رفت، امروز به میزبانی هاید پارک برگزار شد و شیرین گرامی، سه‌گانه ایرانی‌الاصل ساکن انگلیس که پس از رایزنی‌های لازم با مسئولان فدراسیون سه‌گانه ایران توانسته بود مجوز حضور در این رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران را کسب کند با ثبت زمان ۲ ساعت و ۴۲ دقیقه و ۱۲ ثانیه در بین ۷۸ ورزشکار با عنوان هفتادوششمی به کار خود پایان داد.

در این رقابت ورزشکاران زن آمریکا، انگلیس و قبرس به ترتیب روی سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند.

تا پیش از این و به دلیل محدودیت‌های موجود در رشته سه‌گانه، هیچ ورزشکار زن از کشورمان در این رشته فعالیت نمی‌کرد و فعالیت بانوان ایرانی تنها به رشته دوگانه محدود می‌شد که گرامی امروز با لباس مخصوص شنا به منظور حفظ شعائر اسلامی در رقابت‌های آزاد لندن شرکت کرد تا به این ترتیب به عنوان نخستین بانوی سه‌گانه کار ایرانی نام خود را در تاریخ ورزش ایران به ثبت برساند.

نتیجه خیلی مطلوبی را کسب نکردید.

درست است. خسته بودم و امیدوارم در مسابقات بعدی با کسب نتایج بهتر این نتیجه را جبران کنم.

چطور شد به این نتیجه رسیدید در این رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران شرکت کنید؟

ورزش کردن برایم بسیار مهم است و توانایی، انگیزه و انرژی مثبتی که از ورزش کردن به دست می‌آورم واقعاً بی‌نظیر است و دوست داشتم این توانایی‌ها را به سایرین نشان داده و این انرژی را به اشتراک بگذارم. همچنین یکی از بهترین لحظات من در این مسابقه زمانی بود که تمام ورزشکاران و تماشاگران با هر ملیتی که بودند با دیدن من به عنوان یک ایرانی به شدت و با تمام وجود تشویقم می‌‌کردند و این موضوع برایم مهم بود که بتوانم چهره مثبت ایران که متأسفانه به صورت معکوس توسط رسانه‌های غربی به نمایش گذاشته می‌شود را در این رقابت نشان دهم.


ورزش سه‌گانه یک ورزش بسیار سخت است به خصوص برای زنان. این ورزش را از چه زمانی آغاز کردید و چطور شد که وارد چنین ورزش سختی شدید؟

۳ سال است این ورزش را دنبال می‌کنم و مربی خاصی هم نداشتم و بیشتر با تمرین کردن با باشگاه‌های مختلف و سعی و تلاش خودم و البته راهنمایی‌هایی که داشتم، توانستم به این مرحله برسم.

با پوشش اسلامی کار سخت‌تر نشد؟

سه‌گانه خودش به واقع سخت است و این پوشش هم کار را سخت‌تر می‌کرد اما دوست داشتم که نشان دادم پوشش ورزشکار را محدود نکرده و نمی‌تواند موجب سخت‌تر شدن شود و خوشحالم که توانستم با پوشش کامل یکی از سخت‌ترین ورزش‌ها را انجام دهم.

با توصیه کسی حاضر شدید به عنوان نماینده ایران با پوشش اسلامی در این رقابت شرکت کنید؟

این ورزش را خودم دوست داشتم و با علاقه شخصی این کار را انجام دادم. اتفاقا چهار ماه پیش که به ایران آمدم سعی کردم با رایزنی‌های لازم بتوانم مجوز حضور در رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران را به دست بیاورم و تا قبل از آن هرگز از این تصمیم با کسی صحبت نکرده بودم.


ساکن لندن هستید؟

بله.

قصد دارید همچنان زیر نظر فدراسیون ایران به کار ادامه دهید؟

باعث افتخار است و به شخصه در این مورد مشکلی ندارم.

لباس شما برای شنا از طرف میزبان مسابقات مورد تأیید قرار گرفت؟

لباسم شبیه لباس غواصی بود و یک پوشش هم روی آن قرار داشت و اتفاقا برای تعویض لباس نیز چادری مخصوص من تعبیه شده بود.

در خصوص مذاکرات با فدراسیون ایران بگویید؟

از مسئولان فدراسیون بسیار ممنونم که هیچ زمان به من پاسخ منفی ندادند و هیچ زمان کاری نکردند تا امیدم را از دست بدهم.

بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۱۶ را در پیش داریم. می‌توانید در این رقابت‌ها هم نماینده ایران باشید؟

با افتخار چنین کاری را انجام می‌دهم، البته می‌دانم که برای حضور در چنین رقابت‌هایی باید به سختی تمرین کنم.


از فدراسیون توقعی هم دارید؟

دوست دارم حامی و پشتیبان من باشند.

طی دو سال اخیر مشکلات اقتصادی، گریبان ورزش را هم گرفته و اتفاقا فدراسیون سه گانه ایران یکی از بی‌پول‌ترین فدراسیون‌هاست. بحث مالی تا چه اندازه برایتان در اولویت‌‌ است؟

حتما به دنبال پول نیستم و فقط می‌خواهم پشتیبان من باشند.

می‌توانیم منتظر مدال‌های‌تان یه عنوان یک ایرانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ یا المپیک باشیم؟

به این موضوع امیدوارم و هدف و تلاش بعدی من هم برای رسیدن به این موضوع است. باید با جدیت خاصی تمریناتم را برای حضور موفق در رقابت‌های آینده به زودی آغاز کنم.

چه پیامی برای بانوان ورزشکار ایرانی دارید؟

این بار که با پوشش اسلامی در رقابت‌ها شرکت کردم، احترام دیگران به من بی‌نظیر بود و دوست دارم دفعه بعدی که بانویی با پوشش این کار را انجام می‌دهد نه تنها موجب احترام فراوان دیگران بشود بلکه بتواند برای کسب یکی از سکوها و حتی عنوان قهرمانی نیز به رقابت بپردازد و حتی اگر هم من به آن نرسیدم یک بانوی ایرانی دیگر این افتخار را به دست بیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موفق باشی خواهرم
Iran, Islamic Republic of
دردو بلات بخوره تو سر اون دسته از ادمهایی که ابروی ایران و ایرانی را بردن به امید موفقیت همه ایرانیها