سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 4 Jun 2024
 
۰
۱۲
انتقاد زاکانی از مدیریت جلسه امروز مجلس:

سوال از رئیس‌جمهور پاسخ مناسبی به هشدار رهبرانقلاب نبود

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 252952
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های این فراکسیون برای منتفی شدن سوال از رییس‌جمهور گفت که این فراکسیون قرائت سوال در صحن علنی مجلس را پاسخ درخور و شایسته‌ای به هشدارهای اخیر رهبری نمی‌داند.
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فراکسیون اصولگرایان معتقد است که سوال از رییس‌جمهور بیش از اینکه مشکلی را رفع کند منشا یک اختلاف است و بیشتر جنبه سیاسی دارد.
 
وی افزود: اگر ریاست مجلس می‌خواستند مانع از انجام سوال از رییس‌جمهور شوند، مثل موضوع استیضاح وزیر ورزش که برخی را صدا کردند و توصیه کردند امضاها را پس بگیرند، اینجا هم با تلاش مجموعه فراکسیون اصولگرایان که باعث پس گرفتن امضای 43 نماینده شده بود، می‌توانستند توصیه کنند چهار پنج نفر امضایشان را پس بگیرند تا سوال منتفی شود و این کار برای اینکه اراده هیات رییسه مجلس معطوف به حل مشکل باشد زیاد سخت نبود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اراده فراکسیونی و سیاسی بخشی از مجلس بر انجام سوال از رییس‌جمهور بود، یادآور شد: کسی این را نفی نمی‌کند که سوال حق نمایندگان مجلس است، اما ما معتقدیم پاسخ سوال مشخص است و این چیزی نیست که پاسخش را ندادیم، ضمن اینکه در جلسات بین دولت و مجلس که پنج نفر از نمایندگان به انتخاب رییس و هیات رییسه در آن شرکت می‌کنند
اگر ریاست مجلس می‌خواستند مانع از انجام سوال از رییس‌جمهور شوند، مثل موضوع استیضاح وزیر ورزش که برخی را صدا کردند و توصیه کردند امضاها را پس بگیرند، اینجا هم با تلاش مجموعه فراکسیون اصولگرایان که باعث پس گرفتن امضای 43 نماینده شده بود، می‌توانستند توصیه کنند چهار پنج نفر امضایشان را پس بگیرند تا سوال منتفی شود
موضوعات مشخص است و در جلساتی که در مجلس داشتیم ابعاد مختلف این موضوع باز شده بود.
 
زاکانی ادامه داد: برای ما اصل موضوع معلوم است و راه‌حل آن هم معطوف به تفاهم و همدلی مسئولان در جهت رفع کاستی‌ها و مشکلات است بنابراین راه‌های بهتری برای رسیدگی به این موضوع در نظر داشتیم از جمله استفاده از ظرفیت ماده 236 آیین‌نامه که مقرر می‌کند اگر مشکلی وجود داشته باشد کمیسیون‌های تخصصی به آن رسیدگی می‌کنند و گزارشش در صحن خوانده می‌شود بدون اینکه تنش و التهابی برای جامعه ایجاد کند.
 
به گزارش ایسنا، این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه سوال از رییس‌جمهور به جای رفع مشکل، بر مشکلات خواهد افزود، اظهار کرد: برای ما بعد از فرمایشات رهبری، قرائت سوال از رییس‌جمهور جای تعجب بود، این افتخاری است که رییس مجلس اولین کسی بودند که به رهبری لبیک گفتند و نامه نوشتند و انتظار می‌رفت که مجلس هم در مقام هم این تاسی را دنبال کند.
 
زاکانی در ادامه تجربه سوال از رییس‌جمهور در مجلس هشتم را مورد اشاره قرار داد و افزود: آن سوال آسیب‌هایی ایجاد کرد و نتیجه‌ای به بار نیاورد؛ ما معتقدیم با تغییر آیین‌نامه و اینکه بعد از صحبت رییس‌جمهور، فرصت برای حرف زدن نمایندگان وجود داشته باشد و برای سوال رای‌گیری شود حل نمی‌شود، البته ما اشکال موجود را اشکال قابل اعتنایی می‌دانیم که باید رسیدگی شود اما این مسیر را مسیر درستی نمی‌دانیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تلاش فراکسیون اصولگرایان برای کاهش تعداد امضای سوال از رییس‌جمهور گفت: برخی اعضای فراکسیون همچنین به هیات رییسه مجلس مراجعه کرده بودند و این درخواست را داشتند که قرائت سوال تا پایان جلسه انجام نشود و این فرصت وجود داشته باشد که با نمایندگان حرف بزنیم و منطق خود را به آنها ارائه دهیم
برای ما بعد از فرمایشات رهبری، قرائت سوال از رییس‌جمهور جای تعجب بود، این افتخاری است که رییس مجلس اولین کسی بودند که به رهبری لبیک گفتند و نامه نوشتند و انتظار می‌رفت که مجلس هم در مقام هم این تاسی را دنبال کند.
تا ماحصل آن، پس گرفتن امضای سوال‌کنندگان باشد اما به هر حال هیات رییسه سوال را در دستور کار گذاشت و آن را قرائت کرد.
 
زاکانی درباره خروج برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان از جلسه در زمان قرائت سوال گفت: ما نظر فراکسیون اصولگرایان را مبنی بر خروج از جلسه اعلام نکرده بودیم و وظیفه خودمان می‌دانستیم که از راه‌های راحت‌تری مثل کاهش تعداد امضاها وارد شویم، ما به دنبال التهاب و تنش نیستیم البته ممکن است برخی دوستان اظهارنظری کرده باشند اما فراکسیون اصولگرایان پس گرفتن امضاها را مقدم بر هر چیزی می‌دانست.
 
این عضو فراکسیون اصولگرایان درباره اظهارات رییس مجلس مبنی بر اینکه رهبری نظری راجع به سوال از رییس‌جمهور اعلام نکرده‌اند نیز اظهار کرد: این حرف کاملا درست است و رهبری هیچ نظری در خصوص سوال از رییس‌جمهور اعلام نکرده‌اند اما منطق و فهم درست از شرایط فعلی این امر را به عنوان یک مسیر نادرست به ما نشان می‌داد و ما سعی کردیم نمایندگان را در این جهت قانع کنیم زیرا استنباط ما از فرمایشات رهبری این بود که مشکلات کشور را نمی‌توان با دنبال کردن مسیرهایی که منتج به شکاف می‌شود حل کرد و کشور به کار و تلاش نیاز دارد بخصوص در سال پایانی دولت باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است کمتر شاهد مشکلات باشیم.
 
وی در پایان از برگزاری جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان در صبح روز سه‌شنبه و پیش از برگزاری جلسه علنی مجلس خبر داد و گفت: در این جلسه برای ورود به این موضوع تدبیر خواهیم کرد، البته اگر طبق آیین‌نامه، سوال برای رییس‌جمهور ارسال شود پس گرفتن امضاها دیگر اثری نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي زاكاني عزيز! فرمايش رهبر دال بر تعلل نمايندگان محترم در وظايف نمايندگي نيست! ما مرديم از اين وضع آشفته بازار! كسي هم جوابگو نيست! ...
Iran, Islamic Republic of
اقاي زاكاني يا نمي داني در بازار چه خبر است و يا خيلي پولداري برادر عزيز...
United States
امروز مجلس نهم زودتر از دولت دهم تمام شد!؟...
Serbia
این اتفاقات و وقایع مشابه در مجلسی که اکثریت نمایندگانش اصولگرا هستند نشان می دهد در عمل اقلیتی سیاسی اکثریت اصولگرا را مدیریت می کند.
Iran, Islamic Republic of
بزار نا گفته ها رو بگه ... چیه میترسی آقای زاکانی؟؟؟؟؟
آقاي دكتر زاكاني درست مي گويد...
عزیز سوال از رئیس جمهور سوال از نماینده را نیز در پی دارد و لذا بحث بالا می گیرد
من به عنوان یک رزمنده اصلا ازاین کار مجلس راضی نیستم اگر پیش خدا ابرو داشته باشم بخدا شکایت می کنم
جهان نیوز چرا این قدر سانسور میکنید؟؟
اگه سانسورم کنید ........
.
...
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی 7 سال است هر که خواسته از احمدی نژاد انتقاد کنه گفتید نه...این هم آخریشه؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه واقعیت اینه کنه سوال کنندگان مجلس بیش از اینکه بفکر حل مشکل مردم باشندبفکر تلافی ضد حال پارسال رئیس جمهورند واین زمان را برای کارشان مساعد دیده اند!....بقول اقای زارعی سوال کنیم که چی بشه ؟چی قراره درست بشه؟اگه راهی برای حل مشکل است پیشنهاد بدیم نه اینکه مجادله کنیم ...
Iran, Islamic Republic of
80درصدمردم درنظرسنجی دیروزامروزفردا به نفع مطهری رای دادند
آقای زاکانی ! این 80 درصد میفهمند..