دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

زندگی مغول‌ها در ۹۲ سال قبل

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 564913
در تاریخ 11 جولای 1921 مغولستان استقلال خود را اعلام کرد و در سال 1924 جمهوری خلق مغول تاسیس شد. تصاویر این گزارش زندگی روزمره مردم مغولستان را در آن مقطع تاریخی نشان می‌دهند.
به گزارش جهان نيوز، با سقوط سلسله چینگ در سال 1911، مغولستان تحت سلطه بوگد خان اعلام استقلال کرد و قرارداد انتقال مغولستان به منچوها که در زمان سلسله چینگ مغولستان و چین را اداره می کردند فاقد اعتبار دانست. اما جمهوری تازه تاسیس چین به مغولستان به عنوان بخشی از قلمرو خود می نگریست.
در سال 1919 و پس از انقلاب اکتبر در روسیه، نیروهای چین مغولستان را تسخیر نمودند. نیروهای روسیه در سال 1921 با حمایت مغولان توانستند چینی ها را شکست دهند و روسیه از تشکیل دولت و ارتش مستقل مغولستان حمایت کرد. به این ترتیب در 11 جولای 1921 مغولستان مجددا استقلال خود را اعلام کرد و در سال 1924 جمهوری خلق مغول تاسیس شد. تصاویر این گزارش زندگی روزمره مردم مغولستان را در آن مقطع تاریخی نشان می‌دهند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *