شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

فاجعه‌ای تلخ در تاریخ آمریکا

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 560199
در ۱۸ می سال ۱۹۸۰ کوه آتشفشانی سنت هلن در رشته کوه کسکیدز (Cascade Range)، خشمگین شد و روی دیگرش را به ساکنان ایالت واشنگتن نشان داد.
به گزارش جهان نيوز،زمین شروع به لرزیدن کرد و در چشم بر هم زدنی خاکستر  و دود آتشفشانی به آسمان پرتاب شدند. گدازه ها راه خود را بر روی زمین باز کردند و هر چه بر سر راهشان بود را در خود فرو بردند. درختان یکی یکی افتادند، برف و یخ ها ذوب شدند و سیلی عظیم از آب داغ به راه افتاد. این فوران تا ۹ ساعت ادامه داشت و خرابی های بسیاری را موجب شد. ۵۷ نفر از مردم جان خود را در این فاجعه از دست دادند و ترس و وحشت، تن بسیاری از انسان ها را به لرزه در آورد. آسمان مملو از خاکستر شد و تا کیلومترها آن طرف تر هیچ اثری از رنگ آبی در آن دیده نمی شد. ۱۲ ایالت، خاکستر این فوران را در آسمان دیدند و گاز ناشی از آن را استشمام کردند. بزرگی این حادثه به حدی بود که نامش را در زمره ی به یادماندنی ترین و بزرگ ترین فوران های تاریخ قرار داد و آن را برای همیشه در تاریخ ماندگار نمود.













نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *