دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۴
۶

عکسی متفاوت از شهید حسن باقری

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۵۵
کد مطلب: 347499
شهید حسن باقری (۵ اسفند ۱۳۳۴، تهران - ۹ بهمن ۱۳۶۱، فکه) با نام واقعی غلامحسین افشردی معروف به سقّای بسیجیان جوان‌ترین فرماندهِ ایران در دوران جنگ ایران و عراق بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
رحمه الله علیه و علی جمیع شهدا و الانبیا و المرسلین
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
وقتی امثال شهیدان حسن باقری و غلامحسین برونسی و مهدی زین الدین و باکری و همت و خرازی و ... را می بینم از خودم خجالت می کشم.
ما کجائیم و آنها کجا ؟!!
خدایا ما را شرمنده شهیدان قرار مده
Iran, Islamic Republic of
برادرم محمد باقر اگر در حال حاضر به وظیفه ی خود عمل کنیم یعنی ولایتمدار واقعی باشیم و با بصیرت کامل همانی که ولایت می خواهد انجام دهیم کاری کمتر از شهدا انجام نداده ایم. می شود زنده بود و با روحیه ی شهادت طلبی کاری کرد کارستان. اگر ما بتوانیم در این زمانه که خیلی هامون آلوده ی دنیا شده ایم واقعا -نه شعاری- در ظل پرچم نایب حضرت ولی عصر قدم برداریم و یار و یاور واقعی اماممان باشیم بعید نیست که همین شهدای بزرگوار آرزو نمایند کاش جای ما بودند. بنابراین در صورتیکه چنین عمل کنیم چرا باید از شهدا شرمنده باشیم؟
Iran, Islamic Republic of
دنیا با تمام کوچک و بی ارزش بودنش غنیمت و فرصت بزرگ و با ارزشی هست برای بندگان خدا. در همین دنیاست که می شود عبد واقعی خدا شد. در همین دنیاست که می شود به مقام قرب خدا رسید و در همین دنیاست که می توان به مقام شهادت نائل آمد. بنابراین دنیا نعمت بزرگیست که خداوند تبارک و تعالی در اختیار انسان قرار داده است. بعد از رفتن از دنیا دیگر هیج فرصتی برای ما نیست و آرزو می کنیم کاش به اندازه ی یک سجده فرصت داشتیم عبادت خدا را بنمائیم. به همین دلیل بود که حضرت سیدالشهدا یک شب فرصت خواستند تا با خداوند مناجات کنند و عبادت نمایند.
خداوند تبارک و تعالی بندگان خاص خود را که از دنیا رفته اند در دوران رجعت برمی گرداند تا امام زمان را یاری نمایند. یعنی حضرت باری تعالی فرصت دیگری به بندگان خاص خود می دهد تا در راه خدا جهاد کنند و عبادت خدا را بنمایند. یعنی از نعمت دنیا استفاده نمایند.
ای کاش مرگ ما با شهادت باشد و این لیاقت روزی ما باشد که در دوران رجعت به دنیا برگردیم و در رکاب امام زمان(عج) دو باره شهید شویم.
Iran, Islamic Republic of
بعضی می گویند: هر چیزی چاره دارد بجز مرگ
ما برای مرگ نیز چاره پیدا کردیم: شهادت