يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

حضرت زینب(س)؛ همه فضایل انسانیت

آیت الله صافی گلپایگانی
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 486597
الحق او از اسلام، از مجد و مفاخر بنی هاشم، از شخصیت جد بزرگوارش رسول الله صلی الله علیه و آله و از قرآن مجید پاسداری کرد و اسلام و قرآن و دین توحید همه مدیون او هستند. تصور اینکه اگر او نبود تاریخ چگونه ورق می‌خورد، بسیار وحشت انگیز است.
جهان نيوز - آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی: زینب، آری زینب، یک نام از چهار حرف، اما همه فضایل انسانیت و همه ارزش‌هایی که خدا در سوره احزاب آیه 35 برای مرد و زن شمرده است. الگوی ایمان و علم و معرفت، اسوه صبر و صداقت و استقامت، نمونه شجاعت، و بانویی که در بلاغت و فصاحت زبان پدر را در دهان داشت و همه مکارم اخلاق مادر در وجودش جمع بود و نه فقط زنان مسلمان، بلکه امت اسلام از زن و مرد به چنین بانویی افتخار دارد.
سیره او، حجاب و عصمت و عفت او، عبادت او و عظمت و بزرگی و فخامت او همه افتخارانگیز است؛ معالی مقامات و مواضع او و حمایت از دین و نفی حکومت مستکبران تاریخ که سران استکبار زمان را چنان منکوب و محکوم کرد که تا ابد، بنی امیه در زباله‌دان‌های تاریخ منفور جهان شد.
الحق او از اسلام، از مجد و مفاخر بنی هاشم، از شخصیت جد بزرگوارش رسول الله  صلی الله علیه و آله و از قرآن مجید پاسداری کرد و اسلام و قرآن و دین توحید همه مدیون او هستند. تصور اینکه اگر او نبود تاریخ چگونه ورق می‌خورد، بسیار وحشت انگیز است.
در دنیای کنونی، مردان و بانوان، همه به فراگرفتن درس در مکتب بزرگ حضرت زینب کبری (علیها السلام) این بانوی  عظیم الشأن و مواضع هیبت‌انگیز و دفاع شجاعانه او از اسلام و قرآن، و ابطال باطل و ظلم و الحاد و استبداد و استضعاف، و احقاق حق و پیام‌های حیات و سیره آن حضرت نیازمندند.امید است که امروز، زنان مسلمان، الگوی زندگی خود را آن حضرت قرار دهند و در تمام وظایف دینی و شرعی خود از آن بانوی بزرگ اسلام درس گرفته و به ‌چنین اسوه‌ای به جهانیان افتخار کنند و نام و یاد و پیام‌های ولایی و معنوی حضرت زینب (علیها السلام) را همیشه زنده نگه دارند.
در پایان چند بیتی را به محضر آن حضرت تقدیم می‌دارم:
آفتاب آسمان مجد و رحمت زینب است
حامی توحید و قرآن و ولایت زینب است
درّ دریای فضیلت عنصر شرم و عفاف
قهرمان عرصه صبر و شهامت زینب است
در دمشق و کوفه با آن خطبه‌های آتشین
آن که سوزانید بنیاد شقاوت زینب است
آن که زد بر ریشه بیداد و طغیان یزید
و آنکه احیا کرد آیین عدالت زینب است
معدن ایمان و تصمیم و ثبات و اقتدار
مشعل انوار تابان هدایت زینب است
در قیام کربلا گردید همکار حسین
در ره شام بلا، کوه جلالت زینب است
و آنکه در امواج دریای خروشان بلا
امتحان‌ها داد با عزم و شجاعت زینب است
همچو باب و مام و جد خویش در روز جزا
آنکه دارد از خدا اذن شفاعت زینب است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له
مرجع : روزنامه قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *