شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱۱

به بهانه هتک حرمت امام مهربان در دانشگاه تهران

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب: 81843
به بهانه هتک حرمت امام مهربان در دانشگاه تهران
پخش تصاویر هتک حرمت امام عزیزمان از رسانه ملی توسط عده ای دانشجوی فریب خورده برای هر ایرانی زجر آور بود.

به گزارش جهان صرف نظر از کج سلیقگی که در پخش این اهانت آشکار اتفاق افتاد، واکنشهای برخی رسانه ها و چهره های سیاسی نسبت به این موضوع جالب توجه می نمود.

جدای از رسانه های اصلاح طلب که عملکردشان نسبت به این هتاکی ها کاملا واضح بود و پیش از این نیز برخی از آنها با انتشار کاریکاتوری توهین آمیز از بنیانگذار جمهوری اسلامی، ارادتشان را به امام ثابت کرده بودند!  برخی رسانه ها و چهره های سیاسی اصولگرا که در موضوع هتک حرمتهای پیاپی تعدادی فریب خورده  نسبت به مبانی و اصول انقلاب، سعی داشتند با ژست بی طرفی سکوت اختیار کنند به ناگاه با هجمه علیه صداوسیما انتقاد کردند که چرا بخشی از این هتک حرمتها را پخش نموده است.

این رسانه های در حالی به این موضوع انتقاد کردند که حتی حاضر نشدند گوشه ای از اتفاقات تلخ چند روز گذشته و یا حضور ارزشمند دانشجویان انقلابی را برای روشنگری، منعکس نمایند و ترجیح دادند خود را در این زمینه بی طرف نشان دهند.

بلافاصله پس از این جریان رسانه ای، مهدی کروبی که در بین هواداران موسوی به شیر اصلاحات ملقب شده! طبق روال به میدان آمد.

آقای کروبی که ظاهراً به واسطه ادعای ارادت به امام، به شدت از این موضوع به خشم آمده بود طی بیانیه مثل نتایج دو انتخابات گذشته و بسیاری از مسائل دیگر مدعی شد: تصاویر پخش شده جعلی و ساختگی است و برای تفرقه افکنی پخش شده است.

اینکه آقای کروبی، امام را خیلی دوست دارد! و به وصایای وی عمل می کند و از اهانت به امام به خشم آمده! البته بر کسی پوشیده نیست اما جناب کروبی ظاهراً فراموش نموده اند که خود ایشان چندی قبل در راهپیمایی روز قدس برای کسانی دست تکان می دادند که نه تنها هتک حرمت به امام را افتخار خود می دانستند بلکه اکثریت قریب به اتفاق این افراد با روزه خواری در ملا عام اوج نافرمانی در برابر خالقشان را به نمایش گذاشتند.

حال سوال اینجاست آیا اهانت به امام و رهبری اینقدر اسفناک تر از نافرمانی از خداوند متعال است که در آن موضوع آقای کروبی سکوت نمودند ولی در این اهانت برآشفتند.

آیا تلاش ایشان برای بی حیثیت کردن نظام با تهمت های فاقد منطق و اساس که مورد استقبال گسترده رسانه های غربی و صهیونیسم جهانی مواجه شد، بی حرمتی عملی به امام راحل عظیم الشان نیست!

البته ظاهراً این واکنش آقای کروبی نه از هتاکی های انجام شده، بلکه فقط از پخش مستندات آن که با نیت روشنگری و شناساندن مدعیان دروغین خط امامی بود، صورت گرفت.

آقای کروبی باید باور کند اینگونه اظهارات پوپولیستی که فاقد کمترین تدبیر و منطق در طراحی آنست برای ملت فهیم ایران قابل پذیرش نیست و مردم با انتخابهای خویش بارها به این ساده لوحی ها پاسخ داده اند.

البته پس از اظهارات ناشیانه آقای کروبی، میرحسین موسوی که با شعار قانون گرایی! و امام دوستی به میدان آمده بود سعی کرد با ادبیاتی مبهم ضمن مشکوک خواندن این موضوع حداقل اصل هتک حرمت را تقبیح کند و حساب خود را از برخی حامیانش جدا نماید.

اما صحبتی با رسانه ملی;

هرچند که ولی فقیه زمان، بارها به ملت ایران و بویژه دوستداران ولایت تاکید فرموده است که در مقابل اهانت های آشکار گروهی فریب خورده سکوت و خویشتنداری داشته باشند اما آیا درست است با پخش تصاویر ناراحت کننده از رسانه ملی بر زخم دوستداران اوام و انقلاب بیش از پیش نمک بریزیم.

آیا بسط و گسترش یک موضوع در اقلیت چند نفره و نمایش آن برای میلیونها بیننده تلویزیونی، صحیح است؟

به یاد داشته باشیم، نبرد اصلی در کشور بین دو تفکر اسلامی و سکولار است و یقیناً سکولارها هرچند که به ظاهر و به دلیل بافت مذهبی جامعه مجبورند از نمادهای مذهبی و شعارهایی نظیر خط امامی بودن استفاده نمایند، اما در باطن از پخش اینگونه هتک حرمتها به شدت خوشحال خواهند شد.
 
ناگفته نماند نگارنده این سطور هنوز هم معتقد است، آقایان موسوی و کروبی حامی و برنامه ریز جریان سکولار نیستند، بلکه این جریان با سوء استفاده از ساده لوحی و دنیا دوستی برخی انقلابیون سابق، آنها را تبدیل به ابزاری برای پیاده کردن اهداف خود و تضعیف نظام اسلامی کرده است. 

البته از سوی دیگر هم، تمام رقبای ظاهری جریان سکولار نیز نمی توانند نمایندگی جریان ناب اسلامی را داشته باشند و در برخی موارد استفاده شعاری این افراد از اسلام نه تنها به تثبیت حکومت دینی کمک نکرده بلکه در مواردی لطمات به مراتب بیشتری از سکولارها به این تفکر داشته است.

بنابراین به نظر می رسد، تعمیم دادن یک غده سرطانی و پخش آن در رسانه ملی با میلیونها بیننده که دغدغه اشان غیر از تمایلات کاذب یک جریان اقلیت است نمی تواند کاردرستی باشد. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راستي چرا نبايد ذات و طينت اينان را افشا كرد؟؟ چرا نبايد نشان داد كه اينان با نام امام (ره) قصد هتك امام را دارند منظورتان را نمي فهم كه سكولارها از نشان دادن اين وقايع خوشحال مي شوند؟؟ راستي سكولارها از اينكه مردم در خصوص هواداري اينان از امام (ره) دچار شبهه باشند ناراحت مي شوند؟؟
Iran, Islamic Republic of
دانشجویان گرامی این یک مطلب آموزشی است. این دقیقاً همان چیزی است که به آن مغالطه ی تشنیع قائل می گویند. با تشکر از سوفسطائیان مسقر در جهان نیوز.
Iran, Islamic Republic of
بالاخره يك حرف مغزپخته و منطقي در اين سايت ديدم:

"به یاد داشته باشیم، نبرد اصلی در کشور بین دو تفکر اسلامی و سکولار است و یقیناً سکولارها هرچند که به ظاهر و به دلیل بافت مذهبی جامعه مجبورند از نمادهای مذهبی و شعارهایی نظیر خط امامی بودن استفاده نمایند، اما در باطن از پخش اینگونه هتک حرمتها به شدت خوشحال خواهند شد."

واقعا دشمنان از اين اشتباهات خوشحال ميشوند.
حالا يك مطلب را ياد اوري كنم: مشائي در جمعي خصوصي گفته بود (با اين مضمون): مخالفان نظام به احمدي نژاد راي داده اند"
حالا همه كه نه اما واقعا بسياري از راي دهندگان به احمدي نژاد از مخالفان نظام هستند با اين استدلال كه او با همه قديميهاي نظام درافتاده. در واقع از اين تفرقه عظيم خوشحالند.
اگر منصفانه قضاوت كنيم هيچ رييس جمهوري به اندازه احمدي نژاد مناطق ممنوعه را درنورديده است. هيچ كدام مثل وي با مراجع از در ناسازگاري در نيامده. هيچ كدام دستور مقام رهبري را بي اثر نگذاشته. هيچ كدام با اصل مرجعيت مراجع زاويه پيدا نكرده و ...
موضوغ مشائي و بعضي حرفهايش ديگر اظهر من الشمس است! صحيت از تحول فرهنگي رييس جمهور هم بارها شنيده ايم. وي مشائي را مسول ارشد كمسيون فرهنگي كرده است. ارادتش هم به مشائي به خاطر فاميلي نيست به خاطر عقايدش است! خدا ميداند روزي كه پرده بر افتد چه دهانهائي كه از تعجب باز خواهد ماند. چه انگشتان حسرتي كه به دندان خواهد رفت. و چه چشمهائي كه از ناباوري دريده خواهد شد! الله اعلم.

پس بعيد نيست عمل صدا و سيما از عمد و حساب شده بوده باشد!
Iran, Islamic Republic of
عدهای بی غیرت و بی تعصب فکر نکنند که می توانند با این رفتارها ی ضد اجتماعی حرفشان را به کرسی نشانند امام تا ابد در قلب ماست. تا قیامت با ولایت. یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اين بي بصيرتي كه رهبر انقلاب مدام به نهادها و جريانها و اشخاص متذكر مي شود همين است كه سيماي جمهوري اسلامي ايران رعايت نكرد و با بي بصيرتي توهيني كه چند احمق در يك گوشه اي از شهر كرده بودند را جهاني ساخت بايد با اين موضوع مثل هزاران مورد ديگر با بصيرت برخورد ميكرد نه از روي هيجان و كم كردن روي حريف خدا انشالله همه را به راه راست هدايت كند
Iran, Islamic Republic of
به نظرم فضای آزاد و شفاف جریان نفاق را ناراحت کرده . روشنگری بهترین کار است . در ایام انتخابات هم چون مناظره ها آزاد بود صدایشان درآمد . جریان نفاق به شدت نگران آزادی و گردش اطلاعات است . احمدی نژاد خوب نقطه ضعف ها را دید .
Iran, Islamic Republic of
من هم فکر میکنم پاره کردن تصویر امام کار عده معدودی بوده و نباید تعمیم داد. ولی نکته مهمتر عدم برخورد با چنین حرکتهایی تا کنون است. لزوم این که برخوردهای شدیدی با آن شود ناشی از جریاناتی است که بنظر میاید با اصولی مانند ولایت فقیه درافتاده اند و این حرکت بهانه ایست تا مردم اعتراض و مخالفتشان را نشان دهند. پس بیش از خود این عمل باید تقابل صورت گیرد و سیما هم بعنوان جرقه استفاده کند چون میدانیم معترضین بدتر از این هم عمل کرده اند و حالا همین حالا باید بفهمند دست و پایشان را جمع کنند که حرمت شکنی عادی نشود.
Iran, Islamic Republic of
ولی حالا موضوع و سناریوی خوبی بود برای مقابل هم قرار دادن مردم هرچند استقبال چندانی نشد
مثل ایان بعد از انتخابات که شیشه ها را دیگرانی که فیلمشون رو هم ما دیدیم میشکستند بعد صدا و سیما امد گفت معترضین به انتخابات شکستند و انداخت گردن مردم روز بعد هم تظاهرات ترتیب دادند که ....
Kuwait
گرچه گاهي بيان يه امر زشت به ريختن قبح آن كمك كند اما اين هميشه درست نيست در مورد نظر دوستمون كه نوشتند كار چند نفر و نبايد به بقيه تعميم داد ولي به نظر من با نوع برخورد و واكنش سران گروهك ها مي توان به آنها كه آغاز كننده بوده اند تعميم كه هيچ لقب سر منشاءراداد
Iran, Islamic Republic of
اگر صدا و سیما یک کار خوب کرده باشد همین است.
تا کی باید یک تصویر پاستوریزه از موسوی ساخت و واقعیت ها را به مردم نگفت؟
اگر این تصویر پاستوریزه از موسوی قبل از انتخابات نبود، هرگز اینقدر رای نمی آورد و توان چنین آشوبی را هم نداشت.
منافقین از همین آگاهی می ترسند و کاملا مشخص است که صدای ناله شان به فلک رسیده است. خداوند رحیم در قران می فرمایند:
«منافقان از آن در هراسند كه خدا سوره اي نازل كند و آنچه در دل پنهان كرده اند را آشكار فرمايد»

باید به این روشنگری ها ادامه داد و دست از انفعال برداشت. امروز زمان عمارها است.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی نوشته بودند که وقتی پرده برافتد چه دهن از تعجب باز خواهند ماند دوست عزیز از کجا معلوم که شما دهنت از تعجب باز نمونه وقتی خود آمریکا مدام از موسوی حمایت میکنه وقتی رفسنجانی هزار بار علام کرده خط امام و اندیشه امام تموم شد وقتی رفسنجانی نامه به رهبر میده که اگه موسوی نشه انقلاب میکنیم جنجالی به پا میشه وقتی شعار این ها مدام به امریکا پیوستن اون آمریکا کثافت که دستش هرجا رسیده فقط دزدیده کشته اون امریکا که افغانستان گرفته باسه مواد مخدرش و عراق واسه نفتش که آخریش با دست بردن توی انتخابات گرجستان گرجستان تیکه تیکه کرده اون وقت پرده بیفته دهن ما باز می مونه یا طرفداران موسوی البته باز هم شما میگید اینا رو میگن که موسوی بد کنن چی بگم اون وقت یکی هم که اومده با اینا به جنگه میگن خود این ضد انقلاب کدوم رئیس جمهوری به اندازه احمدی نژاد واقا حرف های امام را تا به حال تکرار کرده مشخص هیچکس