دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۲

انتقاد مقام عالیرتبه کشور از نگاه غربی صدا وسیما به زنان

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 74562
انتقاد مقام عالیرتبه کشور از نگاه غربی صدا وسیما به زنان
پخش فیلمها و سریالهای فاقد ارزشهای اخلاقی با محوریت هنرپیشه های زن در سینما و تلویزیون از مواردی است که در چند سال اخیر باعث نگرانی صاحب نظران حوزه فرهنگ اسلامی شده است.

به گزارش جهان این در حالی صورت می گیرد که زنان اندیشمند و موفق ایرانی هنوز جای چندانی در رسانه ها بویژه در رسانه ملی ندارند و ظاهراً قرار است الگو سازی از برخی هنرپیشه ها که با هنجار شکنی خود، مشکلات عدیده ای برای فرهنگ کشور ایجاد می کنند، همچنان در دستور کار قرار داشته باشد.

بنابراین گزارش مسائلی از قبیل طرح ممنوع الخروج کردن برخی هنرپیشه ها که اقدامی غیر قابل توجیه به شمار می رود همزمان با پخش متعدد تیزر تلویزیونی آنها، نشانه هایی از سردر گمی مدیران فرهنگی کشور دارد.

این اتفاق در حالی صورت می گیرد که نسبت به تربیت، تبلیغ و الگو سازی هنرمندان متعهد در سالهای گذشته برنامه ریزی خاصی صورت نگرفته است و صرفاً جریمه های قهری و مسامحه کاری های بدون تدبیر، افراط و تفریط های متولیان و برنامه ریزان فرهنگ کشور را عیان نموده است.

در همین رابطه خبرنگار جهان با خبر شد چند روز قبل از صدور حکم عزت الله ضرغامی، یک مقام عالیرتبه کشور در دیدار با وی از نحوه نمایش زنان موفق در سیما انتقاد کرده اند.

به گزارش جهان، در این دیدار عنوان شد که صدا و سیما در نمایش چهره زن مسلمان نخبه ایرانی بسیار ضعیف عمل کرده است و متاسفانه با نگاه غربی به این مقوله می پردازد. 

همچنین در این دیدار با اشاره به دیالوگ قوی برخی ازسریالهای خارجی نسبت به ضعف تاسف بار دیالوگ سریالهای ایرانی هشدار داده شد و تاکید به عمل آمد که اگر دیالوگ سریالهای پربیننده خارجی کار نیروهای مستعد داخلی است می بایست نسبت به افزایش وگسترش این نوع دیالوگ ها اقدام مقتضی صورت گیرد و گرنه این ضعف مایه تاسف است .  

مجتبی غفاری کارشناس مسائل فرهنگی معتقد است، رسانه ها بویژه صداوسیما بدون در نظر گرفتن ظرفیت انسانها و تدوین برنامه مناسب در این زمینه ، بسیاری از افراد را یک شبه به الگوی نامناسبی برای نوجوانان و جوانان تبدیل می کنند و پس از مدتی انحرافات فکری و اخلاقی این الگوهای غلط، به سطح جامعه تسری پیدا می کند.

درآینده به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راست میگن دیگه. همین سریال شمس العماره چی داره واسه گفتن؟ یارو دختره هر روز یه خواستگار میاد واسش و اونم باشون چنان گرم ارتباط برقرار میکنه که انگار 60 سال زن و شوهر بودن. بعد که خواستگار بعدی میخواد بیاد چنان با شوق و ذوق از خواستگار جدید حرف میزنه که نگو و نپرس. من نمیدونم این سریال چی رو میخواد نشون بده. اینکه دخترای ایرانی اینجورن؟ یا اینکه میخواد یک مدل برای دخترای ایرانی ارائه بده؟ به هر حال در هر دو صورت این ره که این سریال میرود به ترکستان است. چون تنها چیزی که توش نیست نجابت و متانت و تعهد اخلاقی دخترای ایرونیه.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مشاور اجتماعی و روانشناسی فیلم شمس العماره یک دیپلمه مدعی روانشناسی مدرن است که بارها از در صدا و سیما بیرون انداخته شده و دوباره از پنجره وارد شده است همین می شود.