دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

بررسی مدارک تحصیلی کارشناسان صدا و سیما

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 72052
صدا و سیما یک شبه کارشناس خلق می کند و هیچ نهاد نظارتی نیز بر ان نظارت ندارد .
به گزارش خبرنگار جهان اخیرا موارد قابل توجه رد پای کارشناسان جعلی در صدا و سیما پیدا شده است که بدون هر مدرک کارشناسی مرتبطی برای دیگر رسانه ها هم چهره سازی شده است.
علوم پزشکی و روانشناسی مباحث مهم این رسانه محسوب می شود که کارشناسان متعددی در طول شبانه روز و در شبکه های مختلف حضور رسانده و توصیه های مهمی را برای جسم و روان افراد بیان می کنند که متاسفانه در یک بازنگری مشاهده شده است برخی از کارشناسان این رسانه از اعتبار علمی برخوردار نبوده و بسیاری از توصیه های این افراد جنبه علمی ندارد.
مثلاً در برنامه روانشناسی خ، (ب.ب) که تحت عنوان کارشناس روانشناسی در برنامه های صدا وسیما حضور پیدا می کند، هنوز دانشجو ی رشته روانشناسی می باشد ولی از او به عنوان دکتر یاد می شود و بسیاری از مباحث ارائه شده او جنبه کارشناسی ندارد و همین کارشناس به علت شهرت فزاینده خود به صورت مکرر در صفحات مربوط به "سلامت" روزنامه ها و "هفته نامه ها"، تحت این عنوان، اظهار نظر می کند.
با توجه به تصویب قانون جدید مجلس مبنی بر مجازات جعل عنوان، این فرد مجرم محسوب می شود و رسانه از یک فرد مجرم به عنوان کارشناس استفاده می کند و از طرفی موجب بی اعتمادی شدید در بین اساتید دانشگاهی این رشته شده است و در نهایت در صورت آگاهی مردم نیز موجب بی اعتمادی نسبت به رسانه ملی خواهد شد؛ لذا ضروریست کلیه رسانه ها به صورت اعم و رسانه ملی به صورت اخص در خصوص بهره گیری از کارشناسان و حتی مجریان این رسانه یک نظام نامه مشخص داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *