دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰

اعلام رتبه‌ بندی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 493555
رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس شاخص «اچ ایندکس» در هفته دوم آوریل ۲۰۱۶ میلادی را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر پیام کبیری در جدیدترین گزارش آن مرکز، نتایج رتبه‌ بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس شاخص h-Index را اعلام کرد.

کبیری اظهار داشت: این گزارش توسط گروه علم سنجی این مرکز از پایگاه استنادی اسکوپوس تهیه و استخراج شده و شامل شاخص‌های علم سنجی محاسبه شده برای هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: این شاخص ها شامل شاخص h-Index، تعداد کل مقالات، تعداد کل استنادات، میانگین استناد به ازای هر مقاله، تعداد استنادات بدون احتساب خوداستنادی، میانگین استناد به ازای هر مقاله بدون احتساب خوداستنادی و شاخص h-Index بدون احتساب خوداستنادی است.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: تعداد دانشگاهها و موسسات آموزشی مورد بررسی از ۴۳ مورد در گزارش قبلی مربوط به هفته دوم اکتبر ۲۰۱۵ به تعداد ۶۵ دانشگاه در هفته دوم آوریل ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس نتایج این بررسی، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، اصفهان و شیراز از نظر شاخص H-Index  به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم قرار گرفتند. این گزارش هر شش ماه یک‌ بار روزآمد و منتشر می‌شود.





نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *