چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

روایت طلایی از تذکری که شهرداری گرفت

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 493026
نایب‌رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد شهرداری در نصب نمادهای دفاع مقدس و اعیاد شعبانیه در سطح شهر غفلت کرده است و ای کاش در کنار نگارخانه‌ای با موضوعات غربی به موضوع دفاع مقدس پرداخته می‌شد.
به گزارش جهان، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با فارس،‌با اشاره به اینکه از منتقدین طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر هستم گفت:‌اعتقاد دارم که نباید دوباره نگارخانه‌ای همانند سال گذشته با همان محتوا برگزار می‌شود چرا که دیگر جذابیتی برای مردم ندارد.

نایب رئیس شورای شهر اضافه کرد:‌ نبود نمادهای آزادسازی خرمشهر همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر نشانه بی‌توجهی شهرداری به این موضوع است.

طلایی ادامه داد:‌باید نگارخانه‌ای با موضوع دفاع مقدس ایجاد می‌کردیم چرا که آثار بسیار ارزشمندی در این زمینه داریم که از آن غفلت شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که شهرداری در زمینه عدم نصب نمادهای دفاع مقدس و اعیاد شعبانیه در سطح شهر غفلت کرده است،‌ گفت: ای کاش در کنار نگارخانه‌ای با موضوعات غربی به موضوع دفاع مقدس می‌پرداختند.

طلایی در ادامه گفت:‌ فرهنگ ما غنی است و بهتر بود در این نگارخانه از آثار فرهنگی کشور خودمان استفاده می‌شد نه غربی‌ها و اگر از هنرمندان معاصر خودمان استفاده می‌کردیم بدون شک تأثیر بیشتری داشت.

طلایی با تأکید بر نقد بر برگزاری نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر گفت:‌در محتوا هم نقد داریم و همچنین شهرداری از موضوعاتی غفلت کرده است.

وی تاکید کرد:‌حتماً به شهرداری تذکری در این زمینه می‌دهیم که چرا به موضوع دفاع مقدس توجه نشده است. آزادسازی خرمشهر نقش سرنوشت‌سازی در جنگ داشت.  باید روز آزادسازی خرمشهر به یک روز ملی تبدیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *