شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد؛

تخلفات‌مالی بیمارستان‌ها را پیگیری‌می‌کنیم

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۷
کد مطلب: 489788
سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: بعد از گذشت یک هفته الی یک ماه از ترخیص بیمار، به طور سیستماتیک با بیماران و خانواده های آنان تماس گرفته و موارد تخلفات بیمارستان ها را پیگیری می کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی در مورد رسیدگی به پرونده های زیرمیزی اعلام کرد: هر گونه دریافتی خارج از صورتحساب بیمارستان در تمام بیمارستان های کشور تحت هر عنوان، تخلف است و مردم به جز صندوق بیمارستان و صورتحسابی كه بیمارستان صادر می كند هیچ پرداخت اضافه ای را برای درمان در بیماستان نداشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: البته آمارها نشان می دهد كه بعد از اجرای طرح تحول سلامت دریافت های غیر متعارف کاهش چشمگیر داشته است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به پیگیری پرونده های بیماران توسط وزارت بهداشت گفت: ما با یک روش علمی، از سوی نهادی خارج از وزارت بهداشت، بعد از گذشت یک هفته الی یک ماه از ترخیص بیمار، به طور سیستماتیک با بیماران و خانواده های آنان تماس گرفته و این موارد را پیگیری می کنیم.
 
حریرچی در پایان گفت: بیماران و خانواده آنها نیز اگر با موارد درخواست دریافت مبلغ بیش از موارد قید شده در صورتحساب مواجه شدند می توانند مورد تخلف را به سامانه تلفنی ۱۶۹۰ اطلاع دهند تا برخورد قانونی با این موضوع صورت گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *