جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

جنگ سرزمینی مصر در سازمان ملل

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 488145
فعالان مصری در شبکه‌های اجتماعی بخشی از یک سند رسمی سازمان ملل متحد را بازنشر دادند که به گفته آنها، بر مصری بودن دو جزیره تیران و صنافیر تاکید می‌کند.
جنگ سرزمینی مصر در سازمان ملل
به گزارش  جهان به نقل از تسنیم، فعالان شبکه های اجتماعی بخش هایی از صورتجلسه رسمی نشست شورای امنیت به شماره 956 و تاریخ 15 فوریه سال 1954 میلادی را بازنشر دادند.

این امر برخلاف اظهارات کنونی مراجع رسمی در مصر درباره مالکیت این جزایر است.

جنبش "جوانان 6 آوریل" بخشی از صورتجلسه را منتشر و ترجمه کردند.

این صورتجلسه درباره شکایت اسرائیل از مصر به علت اعمال محدودیت در کشتیرانی در کانال سوئز بود.

در بند 132 این صورتجلسه آمده است: "دو جزیره (تیران و صنافیر)" مورد استفاده (مصریها) از سال 1906 بوده است و این واقعیت است که از آن تاریخ این دو تحت اداره صمر قرار داشته است".

در بند 133 نیز آمده است: "از زمان پایان روابط مصر و عثمانی (سال 1906 میلادی)" این دو جزیره (تیران و صنافیر) مصری شده است و یک توافقنامه بین مصر و عربستان به این دو جزیره (تیران و صنافیر) به عنوان بخشی لاینفک از خاک مصر اذعان کرده است".

جنبش جوانان 6 آوریل لینک متن کامل سند را از سایت سازمان ملل قرار داده است تا تاکید کند که جامعه بین المللی به مصری بودن دو جزیره تیران و صنافیر نه تنها از سال 1906 میلادی بلکه از دهها سال قبل از این تاریخ اذعان کرده است و فقط مصری ها از این دو جزیره بهره برداری کرده اند.

این سند بحث و جدل گسترده ای در بین فعالان در شبکه فیسبوک ایجاد کرده است و بسیاری از آنها این سند را گواه صرف نظر کردن عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از خاک مصر دانسته و شماری نیز او را به خیانت و مزدوری متهم کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
افشا شده كه السيسي يك يهودي مراكشي است مردم مصر بايد اين را بدانند همه انها بايد بدانند