جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
دیدار هاشمی با سفیر برزیل

دعوت ازپلیس ایران برای تامین امنیت المپیک

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 487207
رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز با سفیر برزیل در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، مسئولان کمیته ملی المپیک امروز با سفیر برزیل در ایران در خصوص‌ چالش‌های پیش رو صحبت کردند.

در ابتدای این دیدار کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی ضمن خیر مقدم به سفیر کشور برزیل و هیات همراه اظهار داشت: از میزبانی برزیل برای بازیهای المپیک ریو بسیار خوشحالیم، کشوری با تمدنی غنی و تشابهات تاریخی بسیار با کشور ایران و امیدواریم خاطره خوب میزبانی رقابت های جام جهانی فوتبال در بازی های المپیک ریو برای تمامی ورزشکاران جهان تکرار شود و شاهد یک میزبانی خوب از سوی کشورتان باشیم.

وی ادامه داد: گزارش های ما از 5 چالش بزرگ برای شما در میزبانی هر چه بهتر این رقابت های حکایت دارد که مهمترین چالش، تامین امنیت بازی ها با توجه به تهدیدات داعش است، سپس بحث ویروس زیکاست که احتمالا با آن درگیر خواهید بود و سومین موضوع هم عدم رضایت برخی از مردم و برگزارکنندگان از فروش بلیط مسابقات است که البته برخی پروژه ها و اماکن ورزشی برگزار کننده مسابقات هنوز به طور کامل تمام و تجهیز نشده و مورد آخر هم اتفاقات سیاسی کشورتان است که البته توماس باخ در خصوص آن اطمینان خاطر داد که مشکلی پیش نخواهد آمد.

هاشمی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت قاطع از میزبانی ریو آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در برگزاری هر چه بهتر این بازی ها به شما به نمایندگی از کشور برزیل اعلام می دارد و مطمئن هستیم ریو میزبان شایسته ای برای بازی های حساس المپیک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ورزش ایران موفق به کسب 43 سهمیه المپیکی در رشته های مختلف شده عنوان کرد: امیدواریم تعداد سهمیه های ما به عدد 60 آن هم در15 رشته ورزشی برسد و در تلاشیم تا به نتایج خوبی در بازی های ریو دست یافته و با خاطره خوشی این المپیک را ترک کنیم. برای این هدف کلیه اقدامات لازم با هماهنگی کمیته برگزاری، انجام شده و مشکل خاصی نداشته ایم و البته اگر مسئله ای لازم باشد به اطلاع شما برسد قطعا اعلام می کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: بدون تردید در حاشیه برگزاری بازی های المپیک دیدارهایی با مسئولان المپیکی دیگر کشورها خواهیم داشت ولی امیدواریم بتوانیم در خلال این بازی ها دیداری نیز با رئیس کمیته المپیک برزیل داشته و از تجربیات همدیگر برای رشد و ارتقا ورزش دو کشور بهره ببریم.

سپس سفیر کشور برزیل گفت: حمایت های شما برای میزبانی هر چه بهتر ریو برای ما ارزشمند و قابل تقدیر است. برزیل این بازی ها را با شور و اشتیاق زیادی برگزار خواهد کرد. البته من خاطرم هست که تیم فوتبال شما در رقابت های جهانی اگر چه نتوانست به عنوانی دست یابد ولی حضور افتخار آمیزی داشت.

سفیر برزیل ادامه داد: مردم برزیل به شدت منتظر برگزاری پرشور بازی ها هستند و شک نداریم که این بازی ها به دوستی هر چه بیشتر و معرفی دو کشور به هم کمک خواهد کرد. از طرفی هر مشکلی برای مردم ایران و کاروان ورزشی ایران از جمله ویزا داشته باشید از همین الان اطمینان می دهم که حل شود و سفارت برزیل نهایت همکاری را در این زمینه با کمیته ملی المپیک خواهد داشت.

وی افزود: خوشحالم که رئیس کمیته ملی المپیک اینگونه با دقت نظر به مشکلات موجود در میزبانی اشاره کردند به همین منظور دولت برزیل گروه ویژه ای را برای امنیت بازی ها در نظر گرفته و با توجه به میزبانی رقابت های جهانی فوتبال تجربه خوبی داریم. مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و حتی در خلال برگزاری جام جهانی فوتبال یک تیم قوی از پلیس ایران را در اختیار داشتیم و این بار هم دعوتنامه دادیم و منتظر تماسشان هستیم. همچنین تا این لحظه گزارشی که داریم ٩٨درصد امکانات و تجهیزات ورزش آماده شده و چیزی هم که باقیمانده سیستم حمل و نقل عمومی است.

سفیر برزیل درباره مشکل ویروس زیکا، گفت: این ویروس با پشه منتقل می شود و مربوط به تابستان است. اول هم در آمریکا بود، چون این کشور سردتر از برزیل است کمتر قربانی گرفت. برای ایام المپیک با توجه به هوای مناسب مشکل  خاصی نخواهیم داشت چرا که مراقبت لازم را بعمل خواهیم آورد. ما در تمام مکان هایی که مسابقات و اسکان شرکت کنندگان انجام می شود تیم های قوی برای کنترل گذاشته ایم و حدود 300 هزار نفر از وزارت بهداشت و 200 هزار نفر از ارتش در حال مقابله با ویروس زیکا هستند و به موفقیت های خوبی نیز رسیده اند.

وی با بیان اینکه روند کند فروش بلیط  قطعا به زودی بهتر خواهد شد، تصریح کرد: در واقع این نتیجه سیاست های اشتباه نوع فروش بلیت بوده است. هنوز فروش داخلی شروع نشده و فقط برای خارجی هاست. اما شک نداشته باشید تا قبل از بازی ها بلیطی نخواهد ماند و باید بگویم در حال حاضر وضعیت سیاسی برزیل کمی پیچیده بوده اما بحرانی را برای ساختار برزیل و برگزاری بازی ها ایجاد نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *