پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
جوکار:

سفرموگرینی به تهران حامل پیام‌ جدید است

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب: 485378
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا به تهران بدون شک حامل پیام‌های جدیدی از طرف غربی به تهران خواهد بود.
به گزارش جهان، محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با میزان درباره سفر امروز موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به تهران اظهار کرد: سفر مسئول اتحادیه اروپا به تهران را در جهت گسترش ابعاد دیپلماسی ایران در سطح منطقه و جهان باید به فال نیک گرفت اما در این راستا باید حواسمان باشد که وقایع گذشته که در جریان سفر مقامات اروپایی به ایران رخ داده بار دیگر تکرار نشود.
 
وی افزود: شاهد بودیم که متاسفانه در جریان سفر کاترین اشتون به ایران وی با برخی از اصحاب فتنه سال 88 دیدار گفت و گو کرد که این موضوع جای تأمل داشت از این رو نباید اجازه داد بار دیگر موارد این چنینی بار دیگر تکرار شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت خارجه باید تمامی اقدامات لازم را در راستای برنامه‌ریزی دیدارهای مقامات غربی در کشورمان انجام دهد تا اقداماتی مشابه سال‌های قبل تکرار نشود.
 
جوکار خاطرنشان کرد: سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقطع فعلی بدون شک در راستای حل بسیاری از مشکلات دو طرف به خصوص در مسئله برجام تأثیربسزایی خواهد گذاشت.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در موضوع برجام به خوبی به تعهدات خود عمل کرده است اما طرف غربی به خصوص آمریکایی‌ها حسن نیت خود را در این موضوع نشان ندادند از این رو در سفر موگرینی به تهران می‌توان زوایای بسیاری از برجام را روشن کرد تا طرف غربی نیز به اجرای تعهدات خود پایبند باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بدون شک سفر موگرینی به تهران حامل پیام‌های جدیدی از غرب است که این موضوع به برجام بی‌ربط نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *