سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

لزوم توجه روحانیون به هنر

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 485027
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حضور علما و طلاب را برای تولید محتوا و مشاوره به هنرمندان خواستار شد و گفت: این قشر می توانند کمک های هنرمندان متعهد باشند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله مجتهد شبستری در حاشیه دیدار فرزند مرحوم سلحشور جمال شورجه و جعفر دهقان با وی گفت: شرایط ایجاب می کند که در عرصه هنر کمبود ها را رفع کنیم به ویژه آنکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی قشر جوان و نوجوان را با تولیدات هنری خود هدف قرار داده اند.
 
وی افزود:  امروز هنر ابزاری برای ترویج فرهنگ اسلامی است و به جرعت یک ساعت کار هنری به اندازه ده ها سخنرانی موثر است.
 
امام جمعه تبریز ابراز داشت: فعالیت های هنری سمعی و بصری علاقه مندان زیادی دارند و این اقدامات باید در عرصه سینما و فضای مجازی نمود بیشتری پیدا کند.
 
در این دیدار جمال شورجه از تهیه کنندگان و کارگردانان کشورمان نیز در سخنانی گفت: با تلاش مرحوم فرج الله سلحشور، کار نوشتن فیلمنامه حضرت موسی (ع) پس از ۵ سال به پایان رسیده است و انتظار می رود سریالی ۷۲ تا ۸۰ قسمتی تولید شود اما باید بودجه این کار از سوی حامیان فرهنگی سریال های اسلامی تامین شود که البته در صورت تامین بودجه، یک کار جهانی خواهد بود.
 
وی افزود: در نوشتن این فیلمنامه ۲۰ مشاور هنری و مذهبی با مرحوم سلحشور همکاری کرده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *