يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه

دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 484410
منابع رسانه ای اعلام کردند که در شرایط آتش بس در سوریه و نزدیک شدن به برگزاری دور جدید مذاکرات صلح این کشور، انتخابات پارلمانی در استان های مختلف این کشور برگزار می گردد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از النشره خبرداد: همزمان با آتش بس در سوریه و نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات صلح سوریه در ژنو، انتخابات پارلمانی سوریه از روز چهارشنبه در بیشتر استان های این کشور آغاز می شود.
 
بر اساس این گزارش در این انتخابات بیش از ۱۱ هزار نامزد برای تصدی ۲۵۰ کرسی پارلمان سوریه رقابت می کنند و پس از اعلام لیست وحدت ملی به رهبری حزب بعث و دیگر احزاب به همراه شماری از نامزدهای مستقل، تعدادی از نامزدها انصراف دادند و شمار آنها کاهش یافت.
 
فضای انتخابات در سوریه قابل قبول است و در صورتی که مذاکرات ژنو به توافق بر راهکار سیاسی و برگزاری انتخابات و قانون اساسی جدید منتهی شود، انتظار می رود که دوره این پارلمان بیش از یک سال به طول نینجامد.
 
خیابان ها در بیشتر شهرهای سوریه به استثنای ۲ استان الرقه و ادلب از پلاکاردها و شعارها و تصاویر نامزدها پوشیده شده است.
 
انتخابات در الرقه و ادلب به صورت کامل برگزار نمی گردد و کمیته عالی قضائی انتخابات اعلام کرده که شماری از مراکز در حلب و دیگر اماکن برای رأی دهندگان در ادلب و الرقه آماده شده تا نمایندگان خود را انتخاب کنند. مناطق دیگر نیز که در کنترل ارتش سوریه هستند، شاهد برگزاری انتخابات هستند.
 
صدها نفر از خبرنگاران عربی و خارجی به همراه ده ها رسانه عرب زبان و خارجی این انتخابات را پوشش خبری می دهند و در رابطه با اوضاع سوریه در حالت آتش بس و بازپس گیری شهرهای القریتین و تدمر اطلاع رسانی می کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *