سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
در پایان هفته نهم مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا

قطر، تایلند و کره راهی جام ملت‌ها شدند

جمعه ۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 481294
در پایان هفته نهم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا و جام ملت‌های آسیا فقط سه تیم جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آوردند.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، شب گذشته 15 بازی از هفته نهم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا و مقدماتی جام ملت‌های آسیا از گروه‌های هشت‌گانه برگزار شد که در پایان این 15 دیدار از گروه سوم رقابت‌ها تیم ملی قطر، از گروه ششم رقابت‌ها تیم ملی تایلند، از گروه هفتم رقابت‌ها تیم ملی کره جنوبی سه تیمی بودند که جواز حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی و سهمیه مستقیم حضور در جام ملت‌های آسیای 2019 عمارات را کسب کردند.

این سه تیم با توجه به صدرنشینی در گروه‌های خود و فاصله لازم ایجاد شده با تیم‌های دوم به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شدند و در 5 گروه دیگر از جمله گروه چهارم که تیم‌های ملی ایران و عمان در این گروه تیم‌های اول و دوم هستند با توجه به فاصله سه امتیازی یا کمتر، تکلیف تیم‌های صدرنشین و صعودکننده به  مرحله بعدی رقابت‌ها پس از پایان رقابت‌های هفته دهم و پایانی که سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود مشخص خواهد شد.

در پایان این رقابت‌ها 8 تیم صدرنشین به همراه 4 تیم دوم که بهترین عملکرد را کسب کرده باشند راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی می‌شوند که البته همین 12 تیم نیز سهمیه مستقیم جام ملت‌های آسیا را به دست خواهند آورد.

سایر تیم‌هایی که از صعود بازمانده‌اند فرصت حضور در جام جهانی 2018 را از دست داده اما برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2019 همچنان شانس لازم را خواهند داشت به این ترتیب که این تیم‌های باقی‌مانده در یک قرعه‌کشی مجدد به چند گروه تقسیم شده و به صورت دوره‌ای یک بار دیگر شانس خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آزمایش خواهند کرد و در نهایت 12 کشور دیگر با 12 کشوری که از قبل صعود کردند مجموع 24 تیم حاضر در جام ملت‌های آسیای 2015 امارات را تشکیل دهند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است به این دلیل که فدراسیون‌های فوتبال کویت و اندونزی توسط فیفا تعلیق شده‌اند و نتوانستند در رقابت‌های مقدماتی حاضر شوند، گروه‌هایی که این دو تیم در آنها قرار داشتند به شکل 4 تیمی درآمده و برای رعایت عدالت در بین 6 گروه دیگر برای انتخاب بهترین تیم‌های دوم گروه‌های هشتگانه به این شکل عمل خواهد شد که تیم قعرنشین شش گروه دیگر برای احتساب امتیازات از گروه‌ها حذف شده که به این ترتیب با یک امتیازبندی جدید بهترین تیم‌های دوم نیز مشخص خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *