چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

انتقاد از تسلیح عربستان توسط انگلیس

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 476135
سازمان عفو بین الملل در گزارش سالیانه خود با انتقاد شدید از دولت انگلستان گفت این کشور با ارسال تسلیحات به عربستان و کوچک شمردن حقوق بشر، موجب قتل غیرنظامیان زیادی شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالیانه خود گفت «انگلیس با کوچک شمردن حقوق بشر و کمک به فرهنگ مصونیت از مجازات، سابقه خطرناکی برجای می‌گذارد.»

به نوشته گاردین، «کیت الن» مدیر عفو بین‌الملل انگلیس گفت «انگلیس سابقه خطرناکی را در جهان در موضوع حقوق بشر بر جای می‌گذارد. شکی نیست که کوچک شمردن حقوق بشر توسط این حکومت هدیه‌ای به دیکتاتورهای جهان است که در نهایت ضربه‌ای برای تضعیف توانایی ما در درخواست از دیگر کشورها برای حمایت از حقوق و قوانین است.»

وی ادامه داد، رفتار انگلستان در قبال عربستان سعودی، چین و مصر نشان می‌دهد که دولت انگلیس تمایل خود را برای ترویج حقوق بشر از دست داده که بخشی از آن به دلیل جایگزینی وزیر خارجه پیشین «ویلیام هیگ» با «فیلیپ هاموند» بود.

گزارش عفو بین‌الملل تاکید دارد چطور دولت انگلیس، میلیاردها پوند تسلیحات نظامی به عربستان سعودی ارسال کرده است تا در ائتلاف در جنگ یمن از آنها استفاده کند. گزارش عفو بین‌الملل ادامه می‌دهد، این درحالیست که غیرنظامیان یمنی با استفاده از این تسلیحات به قتل می‌رسند.

سازمان عفو بین‌الملل بارها از دولت انگلستان خواسته است فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن را که با نقض حقوق بشر همراه است،  متوقف کند.

از سوی دیگر وزارت خارجه انگلستان تا کنون از انجام تحقیقات مستقل درباره فعالیت‌های عربستان سعودی در یمن جلوگیری کرده است و هرگز درباره محدودیت فروش و مجوز تسلیحات به عربستتان حرفی نزده است.

چند روز پیش از این اسنادی به دست نشریه آبزرور رسید که بر اساس ان معلوم شد، دولت انگلستان با حمایت از عربستان سعودی و لابی در سازمان ملل جلوی افشا شدن جنایات آل‌خلیفه را بحرین نیز گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *