يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

کاهش روند قطع درخت در تهران

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 475445
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به ضوابط شورای شهر، روند قطع درخت در شهر تهران کاهش یافته است.
به گزارش جهان، پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضوابط و مقررات شورای شهر در خصوص قطع درخت در تهران اظهار داشت: روند قطع درخت در تهران کاهش یافته اما مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر به وجود آمده کاهش روند کاشت درخت از طرف شهروندان است.

وی با بیان اینکه طبیعتا هر جایی که درختی قطع می شود عوامل شهرداری و شورایاری ها به عنوان چشمان تیزبین شورای شهر حضور دارند، افزود: براساس گزارش های منتقل شده به شورای شهر نسبت به سال گذشته درختان کمتری در شهر تهران قطع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به بالا رفتن جریمه ها در خصوص قطع درخت اشاره کرد و گفت: با این اتفاق شهروندان بیشتر به این نتیجه رسیده اند که چرا درختی بکارند که شاید در 10 سال بعد به دلایل مختلف مجبور به قطع آن شده و بابت آن جریمه های زیاد بپردازند.

سروری با بیان اینکه ما باید در زمینه بازدارندگی و مشوق ها اقدامات موثری انجام دهیم، تصریح کرد: در گذشته کاشت درخت را به عنوان یک امر مثبت در بین شهروندان داشتیم و هرکسی که خانه ای می ساخت درختی هم در باغچه و یا جلوی خانه خود می کاشت که خود این امر هم ظرفیتی را برای فضای سبز تهران فراهم می کرد.

وی با تاکید بر اینکه بازدارندگی ها به شدت تاثیرش را در کاشت درخت از طرف شهروندان گذاشته است، یادآور شد: با این اتفاق همه بار فضای سبز بر دوش شهرداری افتاده  در حالی که فکر نمی کنم شهرداری بدون همکاری شهروندان قادر باشد سهم عمده ای را در افزایش سرانه فضای سبز داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به نقص های به وجود آمده در مصوبات شورا اشاره کرد و گفت: باید برای حل این امر چاره ای اساسی بیاندیشیم و همچنین مشوق هایی را برای کسانی که به فضای سبز تهران کمک می کنند، داشته باشیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
طبیعیه خوب چون درختی نمونده که بخواهند قطع کنند