يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

مسافران هند این قوانین را بدانند

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 475437
هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را که خالی از لطف نیست برای سفر به آنجا، از آنها مطلع شویم.
به گزارش جهان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، "مسافران عزیز"، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!

با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.

به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.

1_ هندی‌‌ها با دست راست غذا می‌‌خورند. از نظر آنها دست چپ کثیف است و هرگز برای رد و بدل غذا به کار نمی‌‌رود. از این رو اگر در رستوران هنگام سرو غذا پیشخدمت با دست چپ سرویسی به آنها ارائه کند، این رفتار را نوعی بی‌حرمتی دانسته به شدت آزرده می‌‌شوند.

2_ سر از نظر هندی‌‌ها مقدس‌ترین قسمت بدن است و نباید توسط افراد دیگر لمس شود. برای همین بهتر است در مواجهه با کودکان هندی به قصد نوازش اصلا به سرشان دست نزنید.

3_در هند، طبقات محروم و پایین غذاهاى تندترى مصرف مى‌كنند و غذاها در طبقات بالا از درجه تندى كمترى برخوردار است.

4_واردات کاملا آزاد است مگر اینکه براساس قوانینی بالاجبار آن ها را متوقف نماید.تمام کالاهای وارداتی باید مطابق با قوانین داخلی مربوط به کیفیت، محیط زیست، امنیت کشور هند باشد.واردات الماس و جواهرات به کشورهند ممنوع است مگر با اخذ مجوزهای مورد نیاز از شورای صادرات جواهرات و زیورآلات هند.

5_وقت شناسی در هند زیاد مرسوم نیست و هندی‌ها برقراری ارتباط با طرف مقابل را که ممکن است شریک کاری یا مهمان باشد مهم‌‌تر از وقت شناسی می‌‌دانند.

6_هنگام صرف غذا در هندوستان هرگز محتویات بشقاب غذای خود را به هیچ‌کس حتی همسر خود تعارف نکنید. این عمل در هند بسیار توهین آمیز محسوب می‌‌شود. در فرهنگ هندی اعتقاد بر این است که خوراک زمانی که توسط یک نفر لمس می‌‌شود، برای دیگران آلوده است و نباید به دیگری تعارفش کرد.

7_هندوان گاو را مقدس‌ترین حیوان می‌دانند و مجسمه آن را در منازل و معابد و میادین شهرها نصب می‌کنند.گاوها در خیابان آزادانه راه می‌روند و حتی میوه و سبزی‌های مغازه‌ها را می‌خورند. راه‌بندان ایجاد می‌کنند بدون اینکه کسی مزاحمشان شود پیشنهاد می شود شما هم به عنوان مسافر کاری به گاوها نداشته باشید.

8_شبکه راه اهن شهری در هند محدود می باشد، پس از اتوبوس رانی وسیله اصلی جا به جایی شهری بر عهده سه چرخه هایی به نام آتو ریشکا است البته ممکن است بار اول اعتماد نکنید که سوار انها شوید اما این وسیله از قیمت کرایه ارزانی برخوردار است.

9_ گواهینامه را در هند لایسنس می گوید که اخذ ان دو مرحله دارد؛ مرحله اول گواهینامه موقت است که نیاز به امتحان ندارد و اعتبار ان به مدت شیش ماه است و مرحله دوم را قبل از خاتمه شیشماه باید برای آن اقدام کرد که نسبت به دیگر کشورها از امتحان آسانی نیز برخوردار بوده و اعتبار ان 15 سال است.

10_اگر احتیاج به یک وسیله نقلیه دارید موتور را انتخاب کنید حتی استادان دانشگاه در این کشور از موتور استفاده می کنند چرا که قیمت بنزیت در هند بسیار بالا است.

11_ قبل از رفتن به هند واکسن  هپاتیت B  بزنید و بیماری های واگیر دار  را جدی بگیرید.

12_همیشه در خریدهایتان چانه بزنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *