پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

پورمختار: کاندیداها اخلاق را رعایت کنند

يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 475304
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تاکید بر رعایت اخلاق در انتخابات از سوی کاندیداها گفت: وزارت کشور و هیئت‌های نظارت باید رفتار کاندیداها را رصد کرده و تخلفات را به شورای نگهبان گزارش دهند.
به گزارش جهان، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن تاکید بر لزوم رعایت اخلاق در انتخابات، با بیان اینکه اخلاق اسلامی باید در سیاست حاکم شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها روی این موضوع تاکید کردند و همه را به رعایت اخلاق توصیه کردند اما شاهدیم که امروز این اخلاق زیر پا گذاشته می‌شود و تخریب‌، دروغ پراکنی و شایعه پراکنی به شدت جریان دارد.

وی برهمین اساس تصریح کرد: وزارت کشور باید اینگونه رفتارها را رصد کند و به دستگاه‌های نظارتی بر انتخابات از جمله هیئت‌های نظارت گزارش دهد و اگر در جمع‌بندی این دستگاه‌ها چنین تخلفاتی محرز شد، باید به شورای نگهبان گزارش داده شود.

این نماینده مجلس همچنین اضافه کرد: این اقدامات می‌تواند بخشی از صلاحیت کاندیداها را تشکیل دهد چراکه اگر کاندیدایی با زیرپا گذاشتن همه احکام و اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی، بخواهد رای جمع کند، فاقد صلاحیت است لذا هیئت‌های نظارت باید این گونه رفتارها را ارزیابی کنند و اگر محرز شد، صراحتا به شورای نگهبان اعلام کنند تا شورای نگهبان از این کاندیداها سلب صلاحیت کند و جلوی این گونه رفتارها را بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *