سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

نقش رسانه درتمدن سایبری نوین اسلامی

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 474446
حسن عباسی در نشست خبری، درباره نقش سایبر و رسانه‌های دیجیتال در ایجاد تمدن نوین اسلامی صحبت کرد.
به گزارش جهان، عباسی در این نشست به موضوع تمدن سازی اشاره و خاطرنشان كرد: تمدن نوین اسلامی در سه زیر لایه صورت می‌گیرد. اولین زیر لایه می‌توان به دولت سازی اشاره كرد. در مرحله‌ی دولت تمدن نوین اسلامی زیر لایه نظام سازی قرار دارد و در نهایت در بخش سوم زیر لایه‌های این موضوع بحث ملت‌سازی وجود دارد.

این كارشناس مسائل رسانه‌ای در خصوص پدیده‌ی تمدن نوین اسلامی تصریح كرد: پدیده‌ی تمدن نوین اسلامی كه در موارد مختلف موردبررسی قرار گرفته است نقش كلیدی در حوزه فضای مجازی، سایبری و رسانه های دیجیتال دارد.

وی با بیان اینكه ملت‌سازی مجازی در قالب‌های شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، اظهار داشت: باید در این حوزه نگاهی ایجاد شود كه نظام سازی سایبری، دولت سازی سایبری و ملت‌سازی را موردبررسی قرار دهد. عباسی گفت: هنوز سواد اولیه تمدن نوین اسلامی در سطح دولت سازی و نظام سازی بین برخی از مسئولین وجود ندارد. شورای عالی مجازی نیز افرادی هستند كه سواد ملت‌سازی را موردتوجه قرار نمی‌دهند.

این كارشناس مسائل رسانه‌ای با تأکید بر این موضوع، اذعان داشت: در 4 سال گذشته فعالیت‌ها برای تبیین این موضوع در زمینه تمدن سازی انجام نشده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام كه می‌توانست قدم‌هایی بردارد به دلیل اینكه اراده و سواد تمدن سازی را نداشت، این مسئله را پیگیری نكرد.

منبع: وب‌گاه رسمی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *