جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

سفیر آمریکا در یمن به لبنان می رود

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 473665
رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه «الیزابت هولژال ریچارد» را به عنوان گزینه تصدی پست سفارت این کشور در لبنان معرفی کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گزینه‌های خود برای تصدی شماری از سمت‌های ارشد وزارت خارجه این کشور را اعلام کرد که یکی از آ‌ن‌ها سفیر آینده آمریکا در لبنان بود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، اوباما قصد دارد «الیزابت هولژال ریچارد» را به عنوان سفیر جدید آمریکا در بیروت منصوب کند.

دولت آمریکا وی را «عضوی با سابقه در وزارت خارجه» معرفی کرده و نوشته است که وی از سال 2013 به عنوان معاون دستیار وزیر در اداره امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا فعالیت کرده است.

ریچارد همچنین بین سال‌های 2010 تا 2013 معاون رئیس هیئت سفارت ایالات متحده در صنعا، پایتخت یمن بوده و پیشتر از سال 2008 تا 2010 هماهنگ‌کننده مرزی سفارت آمریکا در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، بوده است.

او یک سال هم در افغانستان فعالیت کرده و بین‌ سال‌های 2006 تا 2007 در سفارت آمریکا در کابل مدیر برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر، اجرای قوانین بوده است. وی پیش از آن معاون مدیر دفتر آسیا، آفریقا و اروپا و اداره مبارزه با مواد مخدر و قبل‌تر معاون نماینده آمریکا در امر جرایم جنگی بوده است. بین‌ سال‌های 2002 تا 2003 او دستیار ویژه معاون وزیر خارجه در امور سیاسی بوده است.

به نوشته سایت کاخ سفید، وی سال 1986 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته است. با وجود سابقه طولانی ریچارد در دولت آمریکا، اطلاعات چندانی از وی در اینترنت وجود ندارد و او عموما به دور از رسانه‌ها مشغول فعالیت بوده است.

سفارت آمریکا در بیروت یکی از مهمترین سفارت‌خانه‌های واشنگتن در منطقه است و آمریکا عموما دیپلمات‌های کارکشته خود را به لبنان می‌فرستد. سفیر آمریکا در لبنان در حال حاضر «دیوید هیل» است که در سال 2013 به هنگام انتصاب به این سمت نماینده ویژه اوباما در خاورمیانه میانه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *