شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

افشا جنایات آمریکایی ها در عملیات مثلث مرگ

پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 47231
"آنتونی یریب" گروهبان سابق ارتش آمریکا از راز جنایات گروهی از سربازان آمریکایی در جریان عملیاتی موسوم به "مثلث مرگ" پرده برداشت.
افشا جنایات آمریکایی ها در عملیات مثلث مرگ
به گزارش "جهان" به نقل از پرس تی وی به گفته این گروهبان آمریکایی، "استیو دیل گرین" سرباز سابق ارتش آمریکا از اهالی "میدلند" تگزاس است که به رهبری و هدایت گروهی از سربازان جنایتکار آمریکایی در عراق متهم شده است.

به گفته گروهبان یریب ، وی که درجریان محاکمه روز سه شنبه از پذیرفتن ارتکاب جنایات متعدد از جمله چهار مورد قتل و تعدی سرباز زده بود، پیشتر به جنایات خود اعتراف کرده است.

آنتونی یریب گروهبان سابق ارتش آمریکا که به همراه متهم "استیو دیل گرین" در واحد 101 گروهان هوابرد خدمت می کرد روز چهارشنبه در همین خصوص به هیئت ژوری اعلام کرد ، گرین پیشتر در جریان دو مصاحبه در تاریخ مارس 2006 میلادی ( اسفند - فروردین ) دقیقا یک ساعت پس از عملیات موسوم به "مثلث مرگ " و همچنین یک روز پس از عملیات به جنایاتی که از سوی وی انجام شده اعتراف کرده بود.

بر اساس این گزارش گرین متهم است که یک گروه از سربازان آمریکایی را در جریان تعدی و قتل یک دختر چهارده ساله عراقی در مارس 2006 میلادی در شهر محمودیه واقع در جنوب بغداد هدایت کرده است.

اعضای گروه مذکور همچنین متهم هستند که علاوه بر تعدی و قتل دختر نوجوان عراقی، پدر و مادر و همچنین خواهر شش ساله وی را به قتل رسانده اند.

گفتنی است سربازان دیگری که در جریان عملیات مثلث مرگ گرین را در ارتکاب جنایات مذکور همراهی می کردند در دادگاه نظامی محاکمه شدند که دو تن از آنان اتهمات خود را پذیرفته و سومین و چهارمین نفر از اعضای گروه نیز محکوم شدند.

همچنین روز چهارشنبه هیئت ژوری به مشاهده و بررسی تصاویری پرداخت که توسط گروهبان یوریب در ساعات اولیه پس از حمله از صحنه های مربوط به جنایات گروه سربازان آمریکایی گرفته شده بود.
در این تصاویر صحنه هایی از جسد پدر و مادر و خواهر کوچک دختر نوجوان عراقی نشان داده شده است که به ضرب گلوله سربازان از پای درآمده و در خون خود غوطه ورند. در میان این عکس ها تصاویر دیگری نیز وجود دارند که در آنها بقایای اجساد انسان هایی که سوزانده شده و به سختی قابل شناسایی هستند به چشم می خورند.

سربازان آمريكايي از زمان اشغال عراق در ماه مارس سال 2003 میلادی تاكنون دهها مورد جنايت كاملا آشكار را در این كشور مرتکب شدند كه به دليل اعمال قانونی همانند کاپیتولاسیون که مشابه آن در کشور افغانستان نیز از سوی آمریکایی ها به اجرا گذاشته شده است ، از چنگ عدالت در عراق گریخته اند.

طبق اين قانون ، سربازان آمريكايي هر جرمي كه در عراق و يا افغانستان مرتكب شوند، محاكم قضايي دو كشور حق ندارند اين سربازان را محاكمه كنند.
.
اين سربازان نيز پس از بازگشت به‌كشورشان، با مجازات‌هاي سبك و غيرقابل مقايسه با جرم انجام شده مواجه مي‌شوند و همين موضوع باعث شده تا آنان دست خود را برای ارتکاب جنایات مختلف در کشورهای تحت اشغال باز بینند.

به هر حال آنچه مسلم است اینکه ، آمريكا پس‌از افشاي هر جنايت آشكاري در عراق وافغانستان توسط سربازانش، خبر از آغاز تحقيقات گسترده و تشکیل کمیته های حقیقت یاب مي‌دهد و در نهايت پس از فروكش كردن بحران، موضوع را عملا به دست فراموشي مي‌سپارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *