شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۱

سه خصلتی که اثر آن را در دنیا خواهید دید

پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 472032
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی گفتاری درباره صله رحم بیان کرده است.
 
 متن گفتار ذکر شده این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

صله رحم و پیوند با خویشاوندان برهر مسلمانی ،واجب و قطع رحم از گناهان کبیره است.

و بعد از آن که دانستیم صله رحم واجب و قطع رحم از گناهان کبیره ای است که خدا بر آن وعده آتش داده این مسئله در کشورهای مغرب زمین از اهمیت فراوانی بر خوردار است و مراعات آن لازم تر می باشد زیرا در آنجا برادران دینی اندکند و خانواده ها از همدیگر گسسته و دور می باشد و به همان اندازه که ارزش های مادی در حد طغیان اند انگیزه های دینی با تأکید بیشتری باید مطرح باشند.

خدای سبحانه و تعالی از قطع رحم نهی فرموده است و در قرآن محکم فرمود:
(( فهل عسیتم آن تولیتم آن تفسدوا فی الارض و تقطعوا ارحامکم اولئک الذین لعنهم الله فاصمهم و اعمی ابصارهم)) شاید اگر پشت کردید در روی زمین فساد کنید و از خویشاوندان خود ببرید. اینان را خدا نفرین کرده،گوشهایشان کر و چشمانشان را نابینا ساخته است.
 
و امام علی ( علیه اسلام ) فرمود: گاهی ، خانواده ای با آنکه بدکار و اهل فسق و فجور هستند ولی در کنار هم قرار دارند و با مسوات زندگی می کنند خدا هم به ایشان روزی می دهد و دیگر گاه ،خانواده ای به سبب پراکندگی و بریدن از یکدیگر با این که پارسا و پاکند، از رزق خدامحروم می شوند.
 
واز امام باقر (علیه اسلام) روایت شده است که فرمود: در کتاب علی (علیه اسلام) چنین آمده است:
دارنده سه خصلت نمی میرد مگر آنکه آن که اثر آن سه خصلت را در دنیا ببیند.ستم ،قطع رحم و قسم دروغ. چنین شخصی گویا با خدا به جنگ برخاسته است همچنانکه سریعترین پاداشها، پاداش صله رحم است گاهی اوقات مردمانی فاسق و نابکار چون با همدیگر صله رحم می کنند و پیوند دارند دارایی هایشان رشد کرده و ثروتمندتر می شوند و همانا قسم دروغ و قطع رحم سرزمین ها را از سکنه خالی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برخی از فامیل جز دشمنی چیزی ندارند نمیشه که با این ها در ارتباط بود