چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

یکی به میخ یکی به نعل وزیر خارجه آلمان!

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 471805
برجام،جهان و منطقه را امن تر و برای سالهای پیش رو،احتمال هسته ای شدن رادرمنطقه کم کرده است.
یکی به میخ یکی به نعل وزیر خارجه آلمان!
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه المان در نشست خبری مشترک خود با وزیر خارجه کشورمان با اعلام این مطلب افزود: اکنون در مدت سه ماه برای دومین بار به تهران سفر کردم که نشان دهنده این است که مطالب زیادی میان ما برای گفتگو وجود دارد.

وی اشاره به اینکه سال های طولانی روابط میان دو کشور ایران و آلمان کاهش یافته بود گفت: مسائل نگران کننده ای هم در منطقه وجود دارد که درباره آن گفتگوهایی داشتیم.

اشتاین مایر با اشاره به اینکه ایران از حدود شش ماه پیش تاکنون وظایف و تکالیف خود را در برجام انجام داده است افزود: مطمئن هستیم که برجام، جهان و منطقه را امن تر کرده است و برای سال های پیش رو، احتمال هسته ای شدن را در منطقه کم کرده است.

وی با بیان اینکه برجام این شانس را برای دو کشور ایران و آلمان به وجود آورده است که باب جدیدی را در روابط دوجانبه بگشایند گفت: در گفتگو با ظریف، عزم خود را جزم کردیم که از این فرصت برای همکاری های بیشتر استفاده کنیم.

وزیرخارجه آلمان ادامه داد: هر دو طرف علاقه زیادی دارند و کنجکاو هستند که به هم نزدیک شوند ویران و آلمان در بعد فرهنگی و علمی می توانند باهم همکاری کنند و این گشایش برای هر دو طرف، منافع دارد.

اشتاین مایر تأکید کرد: اجرای برجام نشان داد که دیپلماسی و گفتگوهای سیاست خارجی می تواند تحرک ایجاد و مسائل واقعی و مهم را حل کند.

وی گفت: بحران های خونینی در منطقه وجود دارد که باید تغییر کند و از خونریزی جلوگیری شود و باید درباره آن مذاکره شود و راه حل پیدا کنیم.

اشتاین مایر با اشاره به اینکه درباره حل مشکل سوریه تفاوت دیدگاه داریم افزود: اما در وین همراهی دیگر افراد مهم را در این چارچوب داشتیم و به این باور رسیدیم که در سوریه همه قومیت ها باید بتوانند در صلح باهم زندگی کنند.

وی بر لزوم پایان دادن به جنگ و خونریزی و رسیدن سریع به صلح در سوریه تأکید و اضافه کرد: در این زمینه باید بتوانیم تفاهم را عملی کنیم و تحت نظارت سازمان ملل متحد گفتگوهای صلح میان دولت سوریه و مخالفان را انجام دهیم.

وزیرخارجه آلمان گفت: گفتگوها در ژنو میان دولت و مخالفان آغاز شده و روشن است که این گفتگوها بدون حمایت آمریکایی ها، روس ها، اروپایی ها و همسایه های منطقه ای سوریه به مشکل بر می خورد.

اشتاین مایر تأکید کرد: همه در بحران سوریه تأثیر دارند و باید تلاش کنند قرارهای وین اجرا و از خونریزی و مرگ افراد بی گناه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ایران می تواند در این زمینه نقش ایفا کند گفت: فردا به عربستان سفر می کنم.

اشتاین مایر با اشاره به اینکه حوادث خاورمیانه صدها هزار کشته و میلیون ها پناه جو برجاگذاشته است افزود: امیدواریم در گفتگوهای ژنو درباره سوریه به راه حل هایی برای ایجاد صلح برسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *