پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

بازداشت ۳ روس به اتهام ارتباط با انفجار ترکیه

پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 467566
نیروهای امنیتی ترکیه ۳ تبعه روسیه را به گمان ارتباط با گروه تکفیری-صهیونیستی داعش در ارتباط با انفجار روز گذشته در استانبول بازداشت کردند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: نیروهای امنیتی ترکیه ۳ تبعه روسیه که به ارتباط با گروه تکفیری-صهیونیستی داعش مظنون بودند را دستگیر کردند.
 
یک مقام امنیتی ترکیه در این باره اعلام کرد: به دنبال انفجار روز گذشته در میدان سلطان احمد استانبول، ۳ تبعه روسیه دستگیر شده اند.
 
خبر دیگر اینکه ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه روسیه صحت بازداشت سه شهروند روسیه توسط نیروهای امنیتی ترکیه به گمان ارتباط با گروه تکفیری-صهیونیستی داعش را مورد تأیید قرار داده است.
 
این در حالیست که پیشتر «افکان اعلا» وزیر کشور ترکیه گفته بود: یک نفر در عملیاتی که روز گذشته در واکنش به انفجار میدان سلطان احمد انجام شد بازداشت و تحقیقات در این رابطه در جریان است.
 
اعلا از دادن اطلاعات بیشتر در این رابطه خودداری کرده بود.
 
روز گذشته انفجاری در میدان سلطان احمد استانبول که از مهمترین مراکز گردشگری این شهر است رخ داد که در جریان آن ۱۰ نفر که عمدتا آلمانی بودند کشته شده و ۱۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
بعد از وقوع این حادثه مقامات کشور ترکیه یک تبعه سوری عضو گروه تروریستی داعش را عامل این انفجار معرفی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *