پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

آشوب و شورش افراط‌گرایان در آلمان

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 467160
همزمان با تجمع حامیان و مخالفان شاخه‌ای از جنبش اسلام ستیز پگیدا در شهر لایپزیگ، گروهی از راستگرایان افراطی شورش‌هایی را در بخشی از این شهر آلمان برگزار کرده و آسیب‌های زیادی را به اموال عمومی و شخصی وارد کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" خبر داد، گروهی از راستگرایان افراطی در سالروز تشکیل جنبش افراط گرای میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی شدن غرب در لایپزیگ موسوم به "لگیدا" در این شهر شورش کردند.

حدود ۲۵۰ نفر از طرفداران جنبش افراطی هولیگان شب گذشته در منطقه ای از شهر لایپزیگ موسوم به Connewitz هرج و مرج و آشوب به پا کرده و خرابی هایی را به بار آوردند.

پلیس در نزدیکی های مرکز شهر و به منظور نظارت بر اعتراضات صلح آمیز حامیان لگیدا که شاخه ای از جنبش افراط گرای پگیدا است حاضر بود.

با کمک تبلیغات شاخه های مختلف جنبش پگیدا و فراخوان هایی که برای شرکت در این تجمع زده شد حدود ۳۴۰۰ نفر در تجمع اعتراضی جنش افراط گرای لگیدا شرکت کردند.

مخالفان این جنبش افراطی نیز همزمان تجمعاتی را در شهر لایپزیگ برگزار کردند.

همزمان با برگزاری اعتراضات حامیان لگیدا در نزدیکی های مرکز شهر لایپزیگ، افراطی های موسوم به هولیگان در منطقه Connewitz شورش کردند. بر اساس اطلاعات پلیس این گروه راست افراطی اتومبیل های زیادی را به آتش کشیدند، بسیاری اماکن را آتش زدند و شیشه های ده ها مغازه را شکستند.

پلیس با تلاش فراوان توانست اوضاع را تحت کنترل درآورده ، آشوبگران را محاصره کرده و مظنونین بسیاری را دستگیر کرد. به گفته یک سخنگوی پلیس اکثر دستگیر شدگان دارای انگیزه های راست افراطی و از طرفداران افراطی گرای فوتبال موسوم به هولیگان ها بودند.

یک اتوبوس نیز توسط این افراط گرایان مورد حمله قرار گرفته و به شدت آسیب دید. پلیس در این تجمعات حدود ۵۷ نفر را به دلیل آسیب به اموال عمومی، حمل سلاح و مواد منفجره دستگیر کرده و پنج نفر از نیروهای پلیس نیز در این آشوب ها مجروح شدند.

یک خبرنگار نیز در حاشیه اعتراضات حامیان پگیدا مورد حمله قرار گرفت. در مسیر ریلی درسدن لایپزیگ هم کمی قبل از شروع اعتراضات یک آتش سوزی رخ داد.

مخالفان جنبش افراطی پگیدا نیز یک زنجیره نورانی را با شعار جهان باز و بدون تعصب برگزار کردند و با هر نوع تعصب و افراط گرایی و خشونت مخالفت کردند. بسیاری از مقامات محلی نیز در این اعتراضات شرکت داشتند و مخالفت خود با هر نوع بیگانه ستیزی و نژاد پرستی را اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *