جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۳
وحشت مدیران بی بی سی از تکرار ماجرای جیمی سویل

احتمال افشای افتضاح دیگر برای مدیر ایرانی بی بی سی!

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 466051
علی رغم حمایت های همه جانبه باند ملکه انگلیس در ساختار بی بی سی از صادق صبا، این بار موقعیت وی به صورتی جدی تری به خطر افتاده است.
احتمال افشای افتضاح دیگر برای مدیر ایرانی بی بی سی!
به گزارش جهان به نقل از جام نیـوز، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع مطلع در انگلیس، "صادق صبا" رئیس بخش فارسی تلویزیون "بی بی سی" (BBCPersian) در حالی هفتمین سال ریاست خود را به پایان می رساند که گویا آخرین روزهای کاری وی نیز در رسانه دولتی انگلیس است.

در شرایطی که رسوائی اخلاقی مدیران و مجریان مشهور در سال های گذشته بارها دامن گیر بی بی سی شده است، وحشت مدیران ارشد این شبکه از رسوائی دیگری که در راه است موجب گردیده تا "صادق صبا" را به خاطر فسادهای اخلاقی پر تعدادش، از ریاست بخش فارسی این شبکه عزل کنند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000466/nf00466051-2.jpg

پیش از این، رسوائی اخلاقی "جیمی سویل" مجری مشهور و قدیمی بی بی سی که پس از مرگ وی افشا شد، حواشی بسیاری برای بی بی سی به بار آورد.

این مجری پر سر و صدا که مورد حمایت مستقیم ملکه بریتانیا و مفتخر به دریافت نشان "شوالیه" از مارگارت تاچر" نخست وزیر بریتانیا بود، سرانجام در سال ۲۰۱۱ درگذشت. در پی مرگ سویل اسناد و مدارکی از رسوایی های اخلاقی وی منتشر شد که ابعاد جدیدی از زندگی حرفه ای این مجری مشهور بی بی سی و استدیوهای پر رمز و راز این شبکه را بر ملا کرد.

این در شرایطی است که علی رغم حمایت های همه جانبه ملکه انگلیس از صادق صبا، این بار موقعیت وی به صورتی جدی تری به خطر افتاده است.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز جیمی سویل در سایه حمایت های ملکه و نخست وزیر وقت بریتانیا توانسته بود سال های متمادی به عنوان مجری پر طرفدار بی بی سی به انواع تجاوز و جنایات مبادرت ورزد.

البته مخالفان جدی حضور صادق صبا در بی بی سی به جز رسوایی اخلاقی دلایل دیگری نیز مطرح کرده اند. از جمله آن می توان به گاف بزرگ اطلاعاتی بی بی سی و رفتار ناشیانه عوامل این شبکه در پرداخت وجه به سرپل های میدانی این شبکه در رسانه های داخلی اشاره کرد که در نهایت با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و کشف و انهدام شبکه جاسوسی متعلق به بی بی سی باعث شکست سختی در پروژه نفوذ این شبکه در مطبوعات داخل کشور شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000466/nf00466051-1.jpg

با مروری بر رزومه کاری صادق صبا در می یابیم که علی رغم شرایط دشوار مالی و ریاضتی حاکم در بخش‌های بی بی سی جهانی ، بخش فارسی این شبکه هیچ گاه دچار کاهش و کمبود بودجه نبوده و تصمیم گیران اصلی بی بی سی نگاه ویژه ای در تامین بودجه این بخش داشته اند. با این حال نتیجه بودجه هنگفتی که در هفت سال گذشته در اختیار صادق صبا بوده، چیزی به جز کاهش اعتماد مخاطبان فارسی زبان به اخبار این شبکه را در پی نداشته است.

با این حال از دیگر مواردی که مخالفان صادق صبا بر آن تاکید داشته اند دریافت مبالغ هنگفت از برخی کشورهای عربی و پیگیری خط خبری هماهنگ و خبرسازی به ویژه در جهت منافع رژیم آل سعود می باشد.

تبدیل این شبکه به بازوی رسانه ای داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ایجاد شده توسط آل سعود، حمله به شیعیان عربستان به دلیل اعتراض نسبت به محرومیت از حقوق حداقلی توسط آل سعود و... تنها گوشه ای از این هماهنگی در دو سال گذشته می باشد.

ماجرای پوشش اغتشاشات مهاباد توسط بی بی سی فارسی با تکیه بر شایعات منتشره در توئیتر که با انتشار اسنادی مشخص گردید بیشتر پیام‌های دعوت به شورش از عربستان سعودی منتشر می گردید، برگ دیگری از این پرونده می باشد که حتی موجب شد بخش انگلیسی بی بی سی در یادداشتی نسبت به این امر معترض شود.

با این حال به گفته منابع آگاه انتظار می‌رود حمایت های گروه های برخوردار از حمایت ملکه انگلیس از صادق صبا، عامل فشاری بر تصمیم مدیران ارشد بی بی سی بوده و همکاری صبا با بخش فارسی این شبکه تا مدت کوتاهی تمدید گردد.

گفتنی است در حال حاضر مدیران ارشد بی بی سی سه گزینه برای جایگزینی صادق صبا انتخاب کرده و در حال بررسی آن ها می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *