دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

نامه به روحانی برای رایگانی مراجعات‌حوادثی

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 465771
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به ارسال نامه‌ پیشنهادی برای رئیس جمهور جهت رایگان شدن مراجعات حوادثی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های ممسنی و خمینی‌شهر نیز توضیح داد و گفت: اگر بیمه قوی داشتیم هیچ وقت حادثه بخیه رخ نمی‌داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علیرضا زالی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده‌های ممسنی فارس و خمینی شهر اصفهان اظهار داشت: پرونده حادثه ممسنی با تعامل قوه قضائیه و نظام پزشکی استان فارس ختم به خیر شد ولی از نشر حکم پرونده خمینی شهر متعجب شدیم زیرا این حکم باید روال قانونی خود را طی می‌کرد.

وی در ادامه به حواشی حادثه خمینی‌شهر اشاره کرد و افزود: در فرآیند حادثه خمینی‌شهر اصفهان به جای اینکه دنبال مقصر انسانی باشیم باید مباحث دیگر را موررد بررسی قرار داد. مثلا اگر یک بیمه قوی داشتیم و سیستم حمایتی از بیمار را داشت هرگز حادثه خمینی‌شهر رخ نمی‌داد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: مثلا هم‌اکنون برخی بیمه‌ها اصلا مصدومان حوادث و تروما را پوشش نمی‌دهند.

زالی همچنین به افزایش اختیارات مدیران در بیمارستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اگر در بیمارستان خمینی‌شهر به مدیر شیفت اختیار لازم داده می‌شد می‌توانستند مباحث مالی آن بیمار را حل کنند زیرا بر اساس بررسی‌ها پولی که یک پزشک برای این خدمت بخیه می‌رسد فقط ۱۰ هزار تومان بود که آن هم ۶ ماه بعد بیمه‌ها به وی می‌دادند. بنابراین پزشک به چنین پولی نیاز نداشت و باید این مشکل را در جای دیگر جست‌وجو کرد.

وی در ادامه این موضوع افزود: مثلا بارها مشاهده شده است که پزشک و یا مسئول کشیک هزینه آن خدمت را رایگان می‌کند ولی بعد پول آن خدمت از حقوقشان کم می‌شود که باید این موارد اصلاح شود.

* نامه به رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه‌های مراجعات حوادث

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به رایگان بودن خدمات تصادفی‌ها در بیماستان‌ها گفت: در این راستا پیشنهادی را در قالب نامه‌ای به آقای رئیس جمهور خواهیم داشت که در بودجه سال ۹۵ تصمیماتی گرفته شود تا هزینه درمانی مراجعان در حوادث رایگان شود ولی دولت باید حتما بودجه آن را نیز تعیین کند. مثلا فردی شب‌هنگام چاقو می‌خورد در حالی که هیچ پولی هم در جیبش نیست بنابراین این فرد با مراجعه به بیمارستان نباید نگران پرداخت هزینه باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بر اساس تجربه‌ای که از رایگان شدن خدمات بیماران تصادفی داریم و آخرین آمارها ۶۵۰ هزار خدمت بستری به تصادفی‌ها در بیمارستان‌های عمومی، دولتی و خصوصی به صورت رایگان صورت پذیرفته است می‌توانست خدمات مراجعان حوادثی را نیز رایگان کرد ولی به شرط آنکه بودجه این کار بر گردن وزارت بهداشت نیفتد و دولت به طور مستقل بودجه‌ای برای آن تعیین کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *