يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

سوادآموزی به دغدغه همگانی تبدیل شود

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۳
کد مطلب: 464783
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: با توجه به نقش آموزش در زندگی انسان‌ها، سوادآوزی باید به یک دغدغه همگانی در کشور تبدیل شود.
به‌ گزارش جهان به نقل از تسنیم، علیرضا کمره‌ای در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی که امروز پنجشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، درباره چرایی تلاش برای گسترش نهضت سوادآموزی اظهار داشت: برای داشتن یک زندگی آرام و مسالمت‌آمیز در جامعه نیازمند آن هستیم که افراد درک مشترکی از نیازهای یکدیگر داشته‌ باشند.
 
وی با بیان اینکه یکی شدن افراد جامعه امکانپذیر نیست، افزود: اما این درک مشترک باید در مسائل مختلف در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی به وجود بیاید تا افراد بتوانند یک زیست خوب در جامعه داشته باشند و قادر باشند به تعالی جامعه کمک کنند.
 
کمره‌ای آموختن سوادِ خواندن و نوشتن را یکی از انواع سواد در دنیای کنونی دانست و خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید ابزار زندگی در جامعه مدرن را بیاموزند تا تحمل فناوری‌های نوین را داشته‌ باشند؛ آنها باید ارزش‌ها و هنجارهای جامعه، نحوه مشارکت فعال و آگاهانه را نیز بشناسند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با اذعان به مشکلات مالی در بخش آموزش به لزوم تغییر روش‌ها در امر آموزش اشاره و تصریح کرد: روش‌ها و سیاست‌های نوینی متناسب با وضعیت کنونی خصوصاً در آموزش بزرگسالان باید به وجود بیاید.
 
وی با مقایسه شرایط تربیت نوآموزان در نهضت سوادآموزی و مدارس رسمی گفت: شرایط کار در نهضت سوادآموزی به مراتب سخت‌تر است و باید قدر این زحمات را بدانیم.
 
کمره‌ای در پایان تأکید کرد: به همان اندازه که سوادآموزان به ما نیاز دارند، ما هم به آن‌ها نیازمندیم.
 
در این مراسم از تعدادی از تلاشگران این عرصه در استان تهران قدردانی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *