سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۳
حماسه ۹ دی تجلی بصیرت مردم دربرابر بی‌بصیرتی برخی خواص بود

بذرپاش: امروز داعش در خیابان‌های ایران هم سر مردم را می‌برید اگر...

پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 464689
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت ایران از شعار نه غزه و نه لبنان سال ۸۸ پیروی می‌کرد، اکنون داعش در خیابان‌های تهران و زاهدان سر می‌برید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش در همایش «یادمان نمی‌رود… حماسه ۹ دی» که به‌مناسبت ۹ دی در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است، اظهار داشت: همان‌طور که خرمشهر را خدا آزاد کرد ۹ دی را هم خدا برپا کرد تا بی‌بصیرتان در جامعه اسلامی مشخص شوند.

بذرپاش با اشاره به یوم الله ۹ دی نامگذاری این روز را بسیار زیبا و به‌یادماندنی دانست و افزود: دشمن برای همه ملت ایران از سیستانی، اهل تسنن، اهل تشیع و همه یک خواب دیده بود و آن تغییر نقشه جغرافیایی کشور بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اما در کشور برخی بی‌بصیرتان توطئه را یک توهم می‌دانند و برای تخفیف آن لطیفه سازی می‌کنند.

وی ابراز کرد: مدیران اجرایی کشور کم‌کاری خودشان را پشت تحریم‌ها و قضیه برجام پنهان کرده‌اند و همه چیز را به ارتباط با آمریکا و ۱+۵ گره زده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۳ نسل تحریم داشته‌ایم: نسل اول زمان تسخیر سفارت آمریکا در ایران، نسل دوم زمان انفجار مقر نظامی آمریکا در لبنان که در این اتفاق ایران را متهم کرده بودند و قضیه داماتو بود و نسل سوم تحریمها مصادف شد با سال ۲۰۰۲ میلادی.

بذرپاش افزود: ما ۳ نسل مذاکره با دولت‌های غربی داشته‌ایم، نسل اول سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، نسل دوم ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ و نسل سوم از ۱۳۸۹ تاکنون که هرکدام دستور کار خودش را داشت و فتنه ۸۸ از اینجا آغاز شد.

وی افزود: فتنه ۸۸ از نظر اقتصادی برای کشور بسیار سنگین بود و اکنون برخی از افراد جامعه دم از برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور می‌زنند و با بهانه قرار دادن تحریم‌ها، مشکلات را به آن عودت می‌دهند.

وی قطعنامه ۱۹۲۹ را فقط به‌دلیل فتنه ۸۸ دانست و گفت: خواب کشورهای غربی ۲قطبی سازی کشور به قطب اقتصاد و قطب مؤلفه‌های مبتنی به آرمان بود و می‌خواستند کشور را ۲قطبی کنند اما جمهوری اسلامی ایران طبق موازین شرعی هر ۲ قطب را کنار هم می‌داند.

بذرپاش افزود: برخی از سران فتنه و طرفدارانشان ادعای ملی‌گرایی دارند اما ملی‌گراترین افراد جامعه شهدا و ایثارگران و همه افراد جامعه از جمله شیعه و سنی هستند.

وی درحال حاضر تحریم ویزا و نگهداشتن دارایی‌های ایران را به‌دلیل حمایت ایران از مردم مظلوم منطقه دانست و افزود: اگر دولت ایران از شعار نه غزه و نه لبنان سال ۸۸ پیروی می‌کرد، اکنون داعش در خیابان‌های تهران و زاهدان سر می‌برید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای می‌خواهند با الفاظی مثل تندرو، نیروهای انقلاب را به حاشیه ببرند، اما این ملت وظیفه خودش را خوب تشخیص می‌دهد و مانند پیروان پیامبر در صدر اسلام مطیع رهبر و ولی امر زمان خودشان هستند.

وی پلن A آمریکا را مذاکرات هسته‌ای و پلن B را دوقطبی سازی ایران که کاهش قیمت نفت در راستای همین کار است، دانست و افزود: البته ما در دیپلماسی انرژی ضعیف عمل کردیم.

وی گفت: آمریکا با صادر کردن نفت خود با وجود اینکه خودش ۳۰۰ میلیارد دلار مصرف انرژی دارد هم می‌خواست برای کشورهایی مثل ایران و روسیه مشکل اقتصادی به‌وجود آورد و هم خودش انرژی ارزان به دست آورد اما در این اثنا به‌نفع کشور چین با مصرف انرژی ۵۰۰ میلیارد دلار شد و حالا به فکر این است که راه چاره‌ای برای این کار پیداکند.

در پایان این مراسم دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان تقاضای محاکمه فتنه‌گران را به اشد مجازات خواستار شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *