جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

تشکیل سپر انسانی در رمادی توسط داعش

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب: 464410
تروریستهای داعش پیش از آزادسازی رمادی به دست نیروهای ارتش عراق، از شهروندان به عنوان سپر انسانی برای فرار استفاده کردند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، بنابر اعلام شاهدان عینی، تروریستهای داعش در رمادی که تعداد آنها طبق برآورد منابع اطلاعاتی 440 نفر گزارش شده است، وقتی که فهمیدند شکستشان در مقابل نیروهای امنیتی حتمی است هنگام فرار به سمت مناطق شرقی، از شهروندان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کردند. این در حالی است که نیروهای امنیتی با در نظر گرفتن احتمال وجود بقایای تروریستها در مناطق اطراف شهر، همچنان به عملیات پاکسازی ادامه می دهند.
 
 به دنبال آزادسازی رمادی (مرکز استان انبار) از دست داعش، سربازان عراقی دیروز (دوشنبه) پس از ماهها جنگ و درگیری شدید با تروریستهای داعش، پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای مجتمع دولتی این شهر به اهتزاز درآوردند.
 
ستاد نیروهای مشترک عراق از کسب موفقیتهای میدانی بزرگ در جنگ با تروریست‌های داعش در رمادی شامل آزادسازی مناطق «ناظم الثرثار،» «پل البوعیثه،» «میدان الفتنه،» «پل فلسطین» و بسیاری مناطق دیگر خبر داد.
 
 
همزمان نیروهای عراقی با جمع آوری و خنثی سازی صدها مین که تروریستهای داعش در مناطق مختلف شهر کار گذاشته بودند، وعده پیروزیهای بیشتر  را دادند.
 
ناظران معتقدند که شکست داعش در رمادی، زمینه ساز شکستهای بیشتری برای این گروه است؛ به ویژه اینکه مسؤولان عراقی اعلام کرده اند که بیش از نیمی از اراضی اشغال شده عراق بازپس گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *