يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

عملکردصوری سازمان حمایت از مصرف‌کننده

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب: 464388
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده نقشی صوری را در اجرای تنظیم و کنترل بازار ایفا می‌کند .
به گزارش جهان، سید سعید زمانیان دهکردی عضوکمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص نقش سازمان حمایت از مصرف کننده درتنظیم بازار گفت: انچه در شرایط کنونی مشهود است نبود حمایت از مصرف کنندگان آن هم به دلیل نبود نظارت و شفاف سازی از سوی متولیان و دولتمردان است که منجر به آن شده است که نه مصرف کننده و نه تولید کننده سودی از آن ببرند.
 
وی از ساختار های به هم ریخته و نظام گسیختگی دولت انتقاد کرد و افزود: این ناهماهنگی ها موجب شده تااین حمایت های ظاهری صورت گیرد و از قوانین وضع شده تبعیت نکنند و بر همین اساس واردات بی رویه رشد یابد و دست به آخر به تورم در بخش تولید دامن زده شود.
 
این عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است که مردم از وضعیت فعلی بازار گله مند و ناخرسند هستند.
 
زمانیان با اشاره به اینکه سیاست های انقباضی و نبود عملکرد صحیح از دیگر عواملی است که شالوده اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است تصریح کرد: این امر موجب شده تا بسیاری از تولید کنندگان داخلی رغبت کافی برای حضور همه جانبه در بازار را نداشته باشند.
 
وی در پایان گفت: تازمانی که تنظیم بازار مناسبی وجود نداشته و جلسات برگزار شده در این سازمان یک خروجی هدفمند را به دنبال نداشته باشد وضعیت مطلوب در اقتصاد و بازار شاهد نخواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *