يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰
نماینده مردم قزوین در مجلس:

نتایج وعده‌های روحانی مشاهده نمی‌شود

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 464208
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج وعده‌های رئیس جمهور مشاهده نمی‌شود.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی امروز در گفت‌وگو با فارس در قزوین با اشاره به نامه اخیر 205 نماینده مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور که خودش نیز جزو امضاکنندگان این نامه بوده است، اظهار کرد: شرایط رکود بیش از دو سال گذشته، علاوه بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قشرهای مردمی، اعتراض وزرای دولت را نیز نشان داده است.
 
وی که نماینده مردم ساکن در یک منطقه صنعتی محسوب می‌شود، بیان کرد: با توجه به شرایط رکود که تولید صورت نمی‌گیرد، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل می‌شود، مشاغل از دست می‌رود و مشکلات اقتصادی گسترده در کشور پدید می‌آید و در این راستا باید چاره‌ای اندیشیده شود تا با تکیه‌بر توان داخلی، نیازهای مردم رفع شده و ارتقای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را به همراه داشته باشد.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف قانونی و مسئولیت‌هایی است که مردم به دوش ما قرار داده‌اند، عنوان کرد: تذکر ارائه‌شده از سوی نمایندگان باید به‌وسیله رئیس‌جمهور موردبررسی قرارگرفته و اقدامات لازم برای رفع مشکلات یادشده صورت گیرد.
 
حسینی ادامه داد: رکود ایجادشده در دو سال اخیر فلج‌کننده است و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح کلان باید برای برون‌رفت از این شرایط چاره مناسب را برگزینند و مانع از بروز ناهنجاری‌های گسترده اقتصادی و اجتماعی شوند.
 
وی افزود: مطابق برخی از آمار، 70 درصد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل‌شده است که برخی از آن‌ها به‌صورت کامل در خط تولید دچار رکود شدند و برخی دیگر با شرایط بحرانی روبه‌رو هستند.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اظهار تأسف، برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین و برخی دیگر از مناطق کشور با رکود اجرایی و عدم فعالیت خط تولید مواجه هستند و به دلیل نداشتن سفارش‌های خرید کالا، هیچ‌گونه تولید محصول نیز در این کارخانه‌ها صورت نمی‌گیرد.
 
حسینی با اشاره به ظرفیت‌های اجرایی استان قزوین در تولید محصول و ارتقای شاخص‌های اقتصادی، یادآور شد: در این استان شهر و شهرک‌های صنعتی متعددی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی را در خود جای‌داده‌اند و برخی از این واحدهای صنعتی، از ده‌ها سال گذشته تاکنون در حال فعالیت بوده و یک برند تجاری معتبر محسوب می‌شوند.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در حال حاضر با توجه به رکود ایجادشده بسیاری از حجم تولید این کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با افت شدید همراه است که توجه مسئولان را می‌طلبد چراکه خانواده‌های بسیاری به افراد شاغل در این کارخانه‌ها، وابسته هستند و در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند آثار نامطلوب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه به‌جای بگذارد.
 
وی به وعده‌های رئیس‌جمهور پیش از اوج گرفتن مذاکرات برجام و توافق اشاره و خاطرنشان کرد: روحانی، بارها بر این موضوع تأکید کرد که پس از توافق همه‌چیز حل می‌شود و مشکلات اقتصادی کشور بهبود می‌یابد اما نتایج وعده‌های رئیس‌جمهور مشاهده نمی‌شود.
 
حسینی بیان کرد: اکنون زمان پسابرجام بوده و ایران نیز اقدامات لازم را برای اعتمادسازی مطابق متن برجام انجام داده است اما تغییری در عملکرد آمریکایی‌ها و سایر کشورهای غربی صورت نمی‌گیرد.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به کشورهای غربی نمی‌توان اعتماد کرد، ادامه داد: لازم است رئیس‌جمهور و مسئولان مربوطه زمینه شکوفایی اقتصاد که مطابق فرمان‌ها و منویات مقام معظم رهبری با تکیه‌بر توان داخلی امکان‌پذیر است، فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *