يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۳

تا 6 ماه دیگر تحرک اقتصادی قابل ملاحظه ای به وجود می آید

آزادراه تهران - شمال سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 449605
رئیس دولت با بیان اینکه در زمینه رشد اقتصادی تا پایان هفته جاری بسته‌ای ارایه می‌کنیم که تحرک قابل ملاحظه در اقتصاد را طی 6 ماه آینده به وجود بیاورد، تصریح کرد: این تحرک اقتصادی قبل از زمانی است که تحریم‌ها برداشته شود.
تا 6 ماه دیگر تحرک اقتصادی قابل ملاحظه ای به وجود می آید
به گزارش جهان به نقل از فارس، از شهرستان ساری، حسن روحانی پیش از ظهر امروز در ورزشگاه متقی در جمع مردم ساری اظهار کرد: مهمان‌نوازی و اشتیاق مردم مازندران را از خرداد ۹۲ شاهد هستم و در طی سال اخیر هم همراهی و همدلی این مردم در مسیر دولت به ما کمک کرده است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم مازندران در ایام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: لشکر ۲۵ کربلا همواره حماسه‌آفرین بوده و در مسیر دفاع از تمامیت عرضی کشور در دوران دفاع مقدس تلاش‌های ارزنده‌ای انجام داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه از شیرودی‌ها و کشورها خاطرات زیادی دارم، گفت: بزرگ‌مردانی که توانستند به خوبی شهامت و رشادت نشان داده و از سرزمین خود دفاع کنند.

روحانی با بیان اینکه مازندران سرزمین آیت‌الله العظمی جوادی و حسن‌زاده آملی است، تصریح کرد: مازندران بزرگان و افتخارات فراوانی دارد و رؤسای دو قوه هم تعلق به این سرزمین دارند.

روحانی با اشاره به اینکه مازندران سرزمین ورزشکاران، قهرمانان و مدال‌آوران بین‌المللی است که در ۲۲ رشته ۳۳۳ قهرمان مدال‌آور به کشور معرفی کرده است، ادامه داد: مازندران پایتخت کشتی ایران است و شهر جویبار در این زمینه فعالیت ویژه دارد.

وی با تشکر از اجرای برنامه هنری توسط نوجوانان و جوانان مازندرانی خاطرنشان کرد: هنری که ارایه شد توام با کار، بیان حقانیت و کشاورزی اثر بخش در این دیار بود، هنری که با تاریخ این سرزمین ریشه دارد و یادآور گذشته‌ها و نشاط برای مردم این دیار است.

رئیس جمهور با عرض تسلیت به خانواده‌های کشته‌شدگان در حادثه منا اظهار کرد: مازندران جزو استان‌هایی است که کشته‌شدگان بسیاری در این حادثه داشت.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی و همچنین جمهوری اسلامی در این حادثه مفقودان فراوانی دارند، افزود: تلاش مردم عزیز ما، موضع‌گیری‌های قاطعانه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان در پیگیری این حادثه قابل تقدیر است، اما هنوز وظیفه دولت نسبت به خانواده این افراد و روشن شدن ابعاد حادثه تمام نشده و تلاش‌های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی ما برای روشن شدن ماجرا ادامه دارد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه ماه شهادت سرور و سالار شهیدان قرار داریم، گفت: در آستانه ماهی قرار داریم که انقلاب ما بر اساس آن است و می‌تواند بزرگترین فرهنگ حامی انقلاب و ملت باشد.

رئیس دولت با بیان اینکه در عرصه جدیدی قدم گذاشته‌ایم و توانستیم از حقوق ملت ایران با زبان منطق و دیپلماسی در برابر قدرت‌های جهان دفاع کنیم، تصریح کرد: این ملت بزرگ ما توانست با قدرت‌های جهان، سازمان ملل و شورای امنیت به این توافق تاریخی دست یابد.

روحانی با بیان اینکه افتخار است که توانستیم از قطعنامه‌های غلط و نابحق که علیه ما تصویب شده بود، عبور کنیم، تصریح کرد: هیچ ملتی را سراغ نداریم که از ذیل بند ۷ شورای امنیت بدون جنگ و خونریزی و با زبان گفت‌وگو و دیپلماسی خارج شده باشد.

وی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری در زمینه این توافق خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر هم به حمایت‌های ایشان نیازمند هستیم.

رئیس دولت با تشکر از نمایندگان مجلس ادامه داد: در اجلاس دیروز کلیات طرح برجام طبق خواست ملت ایران به تصویب رسید، ما کشور را از آن این مردم می‌دانیم.

روحانی با بیان اینکه امروز ملت ما تعامل قدرتمند و نرمش قهرمانانه در برابر دنیا دارد، اظهار کرد: امروز در فرصت پسا برجام هستیم و نیاز به همدلی داریم تا با درایت‌های مقام معظم رهبری ایستادگی ملت و دیپلمات‌های غیور کارمان را در صحنه بین‌المللی به منصه ظهور برسانیم.

وی ادامه داد: تاریخ به ما خواهد گفت که ملت ایران در این برهه تاریخی چه کار عظیمی انجام داده‌ است.

وی با اشاره به انسجام، ایستادگی و یکپارچگی ملت ایران در توافق اخیر افزود: ما منسجم و متحد خواهیم ماند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، برجام نباید میان مردم فاصله‌ای ایجاد کند.

روحانی با بیان اینکه همه ما در هدف و مسیر واحد قرار داریم، اظهار کرد: اشکالی ندارد عده‌ای منتقد بوده و نظر دیگری داشته باشند، ما در قانون اساسی مسیر دموکراسی را برگزیده‌ایم و آنچه که اکثریت مردم بگویند مرام ما خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه در انتخابات رقابت داریم، اما برای ما اکثریت اصل است، گفت: اقلیت هم همان راه را باید دنبال کند، هر چند که از حقوق خود هم برخوردار است.

روحانی با اشاره به اینکه برجام باید وسیله‌ای برای انسجام و جهش اقتصادی برای جوانان باشد، ادامه داد: در ماه‌های آینده با رفع تحریم نشان خواهیم داد ملت ما پیروز صحنه است و افتخار می‌کنیم این ملت در برابر مشکلات و تحریم‌ها ایستادگی کرده است.

رئیس دولت با اشاره به اینکه امسال یکی از کشورهای ثروتمند و نفت‌خیز منطقه ۷۵ میلیارد دلار از صندوق تسهیلات گرفت تا کشور خود را اداره کند، خاطر نشان کرد: کشوری که خودش مقصر در مساله قیمت نفت است و اعلام می‌کنیم کسی که چاهی برای برادر خود بکند، خودش در آن چاه می‌افتد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در شرایط تحریم و سختی بودیم و شرایط تحریم هنوز ادامه دارد، گفت: دولت توانست در کنار ملت کاهش تورم را اجرا کند و رویه کاهش تورم امسال هم ادامه دارد.

رئیس دولت با بیان اینکه در زمینه رشد اقتصادی تا پایان هفته جاری بسته‌ای ارایه می‌کنیم که تحرک قابل ملاحظه در اقتصاد را طی ۶ ماه آینده به وجود بیاورد، تصریح کرد: این تحرک اقتصادی قبل از زمانی است که تحریم‌ها برداشته شود.

روحانی با اشاره به اینکه بعضی فکر می‌کنند در توافق علاقه داشتیم به غرب نزدیک شویم در صورتی که غرب و شرق برای ما فرقی نمی‌کند، افزود: ما به دنبال منافع و مصالح ملت و کشور هستیم و آنچه که برای ما مهم است، اشتغال جوانان و رونق اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده و خادم ملت سوال می‌کنم چطور عده‌ای رضایت می‌دهند به خاطر تحریم هر جنسی که وارد کشور می‌شد ۱۵ تا ۲۰ درصد از جیب مردم ما پرداخته شود، گفت: ما حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم هر کسی که می خواهد شعار دهد از جیب و زندگی خود هزینه کند و نه از زندگی فقرا و محرومان.

رئیس دولت با بیان اینکه با شهامت و قدرت با دنیا مذاکره کردیم و تمام حقومان را در مذاکره گرفتیم خاطر نشان کرد: در فرصت‌های بعدی این موضوع را توضیح می دهم، بعضی سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع جواب آنها داده شود.

روحانی با اشاره به اینکه چه کسی از افتخار، غرور ملت ایران و رفع تحریم‌ها ناراحت است، گفت: ناراحت نباشید، شما هم ضرر نمی‌کنید بعد از تحریم این منافع برای شما هم خواهد بود و دکان شما هم کساد نمی‌شود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در این مذاکرات رفاه ملت، ایران رونق علم و اقتصاد از اهداف ما بود، ادامه داد: در این مذاکرات به دنبال سرمایه‌گذاری در کشور هستیم و امروز هم ۵۰ شرکت مهم بین‌المللی در کشور حاضر است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه اقتصاد مقاومتی و خواست رهبری و ملت به نفع ملت سرمایه‌گذاری و تکنولوژی را جذب می‌کنیم، اظهار کرد: محدودیت در مناسبات بین‌المللی را کنار می‌گذاریم و شرایط برای سرمایه‌گذاری و صادرات پایدار فراهم می‌کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مازندران استان دریا، زیبایی‌ها، گردشگری و جنگل‌های سر به فلک کشیده است، اظهار کرد: همه ما باید جلوی تخریب جنگل و مرتع را بگیریم و در دو سال اخیر مقداری از این فاجعه بزرگ کاهش یافته است که از همه مسئولان به ویژه ائمه جمعه، مسئولان دستگاه‌های قضایی و دیگر مدیران استانی که دست به دست هم دادند تشکر می‌کنم.

وی گفت: همه رسانه‌های این استان و مردم باید دست به دست هم دهند و نگذارند جنگل تخریب شود، چرا که جنگل وسیله زیست، اکسیژن زندگی و زیبایی‌بخشی کشور ماست.

رئیس جمهوری با بیان اینکه نگذاریم محیط زیست ما آلوده شود، ادامه داد: برخی مسایل در استان‌های شمالی به ویژه در مازندران برای دولت اولویت مهم است و نیروگاه‌های زباله‌سوز در این مسیر قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت مهار آب‌های سطحی در استان تصریح کرد: خوشحالم که می‌توانیم در قدم‌های بعدی در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و در این سفر هم گام‌های مهمی برداریم.

روحانی با بیان اینکه گردشگری را باید توسعه داده و مشکلات آن را حل کنیم تا نسل جوان ما از آن بهره‌برداری کند، خاطرنشان کرد: برای راه‌های مازندران و طرح‌های مهم استان تصمیماتی را اتخاذ کردیم.

رئیس دولت با بیان اینکه تا پایان امسال باند دوم جاده رودهن- فیروزکوه - قائم شهر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان نهایی می‌شود، افزود: باند دوم محور هراز با ۶۷۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۵ و آزادراه تهران - شمال با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان تا اوایل سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

روحانی با اشاره به اعتبار ۳۰۳ میلیارد تومانی در بحث حمل و نقل درون استانی ادامه داد: برای تکمیل کنارگذرها در ۱۰ شهر ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم.

رئیس دولت با اشاره به اختصاص ۲۰۹ میلیارد تومان برای ۸ طرح عمده در زمینه منابع آبی مازندران خاطرنشان کرد: احیای جنگل‌های مخروبه با باغات مخروبه و اراضی شیب‌دار از دیگر برنامه‌های ما در مازندران است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای تسهیلات طرح‌های گلخانه‌ای تصریح کرد: این اقدام می‌تواند حرکت خوبی برای اشتغال به وجود بیاورد.

روحانی با بیان اینکه دو طرح صنعتی در مازندران افتتاح می‌شود، افزود: ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای صنعت مازندران لحاظ کردیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه برای اکتشافات و مطالعات معادن زیرزمینی مساحت ۵ هزار کیلومتر مربع را در نظر گرفتیم، ادامه داد: مردم مازنداران تصور نکنند که توسعه استان فقط در کشاورزی و گردشگری است.

روحانی با اشاره به اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومانی برای ۸ طرح عمده در حوزه بهداشت و درمان مازندران ادامه داد: برای عمران شهری هم ۱۱۷ میلیارد تومان شامل ۶ طرح عمده از جمله تکمیل نیروگاه‌های زباله‌سوز، سالن ورزشی به ویژه احداث سالن کشتی در جویبار اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه در این سفر ۴۵ طرح با اعتبار ۹۹۱ میلیارد تومان مورد نظر است، ادامه داد: خسارتی که طی چند روز اخیر به دلیل طوفان به مردم مازندران وارد شد، جبران شود تا مردم با خیال راحت به زندگی خود ادامه دهند.

وی در پایان گفت: با یک دنیا تشکر و سپاس از غیورمردان مازندران شاد و موفق و سربلند و پیروز باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *