سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۱

اذعان استاندار تهران به پایداری آلودگی هوا

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 464156
استاندار تهران با بیان اینکه وضعیت هوا همچنان ناسالم است گفت: گروه‌های حساس نباید در هوای آزاد تردد کنند اما این امر به حدی نیست که منجر به تعطیلی شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدحسین هاشمی در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران و اعضا ستاد انتخابات استان تهران با مسئولان و اصحاب رسانه که صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین تصمیمات کمیته اضطرار برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا گفت: وقتی هوا به وضعیت هشدار می‌رسد که کمیته اضطرار تشکیل می‌شود و تصمیمات لازم را می‌‌گیرد، روز گذشته کمیته اضطرار تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشات دریافتی توسط کمیته اضطرار وضعیت هوا نسبت به دیروز بهتر شده است اما هوا همچنان از وضعیت ناسالمی برخوردار است و گروه‌های حساس نباید در هوای آزاد تردد کنند اما این امر به حدی نرسیده است که منجر به تعطیلی شود.

استاندار تهران با بیان اینکه کمیته اضطرار در شرایط خاص تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند، تصریح کرد: برای مثال امروز خرید طرح ترافیک روزانه ممنوع شد و در طرح زوج و فرد سختگیری‌هایی انجام می‌شود و خودروهای آلوده فک پلاک می‌شوند و این جز تصمیماتی است که تا وضعیت هوا بهبود نیابد ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در احراز صلاحیت داوطلبان توسط مراجع ۴‌گانه و اینکه آیا داوطلبین می‌توانند اعتراضات خود را علاوه بر مراجع ۴‌گانه به هیأت‌های اجرایی ارائه دهند یا خیر، اظهار داشت: بله، ممکن است در هیأت‌های اجرایی صلاحیت افراد تائید نشود و آنان می‌توانند به هیأت نظارت شکایت و اعتراض کنند تا صلاحیت آنان بررسی شود.

استاندار تهران ادامه داد: ما برای بررسی احراز صلاحیت داوطلبین ۲تا ۳ فیلتر داریم تا اینکه به شورای نگهبان برسد و این مراحل برای این است که حق کسی ضایع نشود.

هاشمی در پایان تصریح کرد: شب گذشته از مراجعه ۴‌گانه گزارشی را دریافت نکردیم و هیات‌های اجرایی باید تشکیل جلسه دهند اما در جلسه دیروز هیأ‌ت‌های اجرایی پرونده آماده نبود اما امروز اولین اسامی منعکس شده تا هیات اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها آن را بررسی کرده و به موقع تحویل دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *