چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

دوئل قدرت های شطرنج جهان مساوی شد

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 464049
در دور هفتم رقابت های شطرنج مسترز قطر دو نفر اول رنکینگ شطرنج جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دور هفتم رقابت های شطرنج آزاد مسترز قطر برگزار شد که در مهمترین دیدار در میز یک دو قدرت اصلی حال حاضر شطرنج جهان به مصاف یکدیگر رفتند.

مگنوس کارلسن نروژی نفر اول رنکینگ شطرنج جهان برابر آنیش گیری هلندی نفر دوم جهان قرار گرفت که در نهایت این رقابت حساس با نتیجه تساوی به پایان رسید. تا کنون این دو شطرنج باز بارها رو در روی یکدیگر قرار گرفته که تمام مسابقات با نتیجه تساوی به پایان رسیده و تنها در سال 2011 آنیش گیری توانسته یک پیروزی را به نام خود ثبت کند.
 
اما هفت نماینده ایران نیز در رقابت های مسترز شطرنج قطر به مصاف رقبای خود رفتند.
 
روی میز 63، آرین غلامی (2422) استاد فیده که سابقه کسب عنوان قهرمانی نوجوانان جهان و آسیا را دارد نتیجه را به مارتا بارتل استاد بزرگ بانوان لهستانی با درجه 2271 واگذار کرد.
 
هاریکا امسال تا مرحله نیمه نهایی قهرمانی بانوان جهان پیش رفت و با قبول باخت به ماریا موزیچوک (که در نهایت قهرمان جهان شد) از حضور در مرحله فینال بازماند.
 
روی میز 41، علیرضا فیروزجاه (2372) شطرنج باز 12 ساله ایران بازهم خوش درخشید و استفان برومبرگ (2521) استاد بزرگ 34 ساله کشور آلمان را با نتیجه تساوی متوقف کرد.
 
سید محمدامین طباطبایی (2482) استاد بین المللی نوجوان ایران نتیجه را به محمد تیسیر (2346) همتای 40 ساله مراکشی واگذار کرد.
 
شاهین لرپری زنگنه دیگر استاد بین المللی به نودیربک عبدوستوروف استاد فیده ازبک و یکی از پدیده های حال حاضر شطرنج جهان باخت.
 
در بخش دختران درسا درخشانی (2307) در دیداری پر فراز و نشیب استاد بین المللی روت پادمینی (2437) قهرمان حال حاضر شطرنج بانوان هندوستان را مغلوب نمود.
 
در میز 37، استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه با ریتینگ 2380 و با مهره سفید نتیجه را به دروناولی هاریکا استاد بزرگ سرشناس هندی با درجه 2513 واگذار کرد.
 
همچنین روی میز 61، استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان (2322) در برابر نینو باتسیاشویلی (2498) استاد بین المللی بانوی گرجستان پس از 69 حرکت به تساوی رسید.
 
باتسیاشویلی در دور اول مگنوس کارلسن را با نتیجه تساوی متوقف کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *