سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

رزمایش هسته‌ای آمریکا در ایالت آلاباما

يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب: 462277
فرماندهی نیروی هوایی آمریکا رزمایش هسته‌ای خود را در جنوب‌شرقی ایالات متحده برگزار کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع خبری به‌تازگی از انجام رزمایش هسته‌ای آمریکا در ایالت «آلاباما» در جنوب‌شرقی ایالات متحده خبر داده‌اند.
 
 به نوشته اسپوتنیک، «فرماندهی حمله جهانی نیروی هوایی آمریکا (AFGSC)» به‌تازگی اقدام به برگزاری یک رزمایش وسیع در پایگاه هوایی «ماکسوِل» در شهر «مونتگمری» ایالت آلاباما کرده است.
 
رسانه‌ها هدف از این رزمایش را ارزیابی قابلیت‌های مربوطه برای رویارویی با تهدید‌های احتمالی آینده برآورد کرده‌اند. در این رخداد، توان مرکز فرماندهی مذکور برای شرکت در یک جنگ تمام‌عیار در گسترۀ سلاح‌های متعارف تا هسته‌ای، به معرض آزمایش گذارده شد.
 
پیشتر سرتیپ «فردیناند استوس» مدیر بخش نیازمندی‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های AFGSC، در تاریخ 9 دسامبر سال جاری در گفتگو با هفته‌نامه «دفنس نیوز» گفته بود: «ما قصد داریم همه توانمندی‌های خود را در جریان یک رزمایش به محک بگذاریم.»
 
برنامه‌های نیروی هوایی آمریکا برای ارتقا و بروزرسانی جنگ‌افزارهای هسته‌ای ارتش، تاکنون باعنوان طرح ساخت نسل جدید هواپیماهای بمب‌افکن‌ و ارتقای ناوگان هواپیماهای بی-1، بی-52 و بی-2 اعلام شده بود. همچنین جایگزینی موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای «مینوت‌من 3» با یک سامانه موشکی راهبردی زمین‌پایه نیز ازجمله طرح‌های آتی آن فرماندهی به شمار می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *