دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۱۷
۴۲
فوآد ایزدی:

آقای عراقچی‌ یا گزارش آمانو را نخوانده یا می‌خواهد مردم را فریب دهد

هیچ‌یک از ۹ شرط ابلاغی رهبر انقلاب اجرایی نشده است
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 459877
کارشناس مسائل سیاسی گفت: باتوجه به اینکه این گزارش، گزارش نهایی است، این قابلیت را دارد که نهادهای معاند جمهوری اسلامی بعدها بتوانند از آن به عنوان یک سند بین المللی برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان استفاده کنند و در واقع متهم کردن جمهوری اسلامی به تلاش برای دست‌یافتن به سلاح‌های هسته‌ای به عنوان یک نکته منفی در کارنامه کشور ما ثبت خواهد شد.
آقای عراقچی‌ یا گزارش آمانو را نخوانده یا می‌خواهد مردم را فریب دهد
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ  فوآد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجه با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص مسئله PMD گفت: طرف مقابل ما را متهم می‌کرد به این که فعالیت‌هایی برای ساخت سلاح هسته‌ای انجام می‌دهیم و در طول دوازده سالی که مذاکرات هسته‌ای به طول انجامید بحث اصلی همین موضوع بوده است.

وی افزود: این گزارش آژانس بدون آنکه دلیل و یا شواهدی ارائه بدهد، در رابطه با دعوا بین ایران و غرب حکم صادر کرده و حکم را هم بر علیه جمهوری اسلامی صادر کرده، هرچند اگر آقایان بگویند که نقاط سفیدی هم در این گزارش دیده می‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل کشورمان با بیان اینکه گزارش آژانس زمانی قابل قبول خواهد بود که آژانس شواهدی را برای ادعای خویش ارائه دهد عنوان کرد: وقتی به متن گزارش منتشر شده نگاهی می‌اندازیم آمده است که کشورهای عضو آژانس گزارش‌هایی به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده‌اند و آژانس بدون اینکه دلیلی ذکر کند، این گزارش‌ها را قابل قبول دانسته است.

ایزدی اظهار کرد: همانطور که آژانس اعلام کرده است این حکم، حکم نهایی است و این بدین معنی است که هیچ راهی برای اصلاح گزارش آژانس باقی نمانده‌ است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این گزارش، گزارش نهایی است، این قابلیت را دارد که نهادهای معاند جمهوری اسلامی بعدها بتوانند از آن به عنوان یک سند بین المللی برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان استفاده کنند و در واقع متهم کردن جمهوری اسلامی به تلاش برای دست‌یافتن به سلاح‌های هسته‌ای به عنوان یک نکته منفی در کارنامه کشور ما ثبت خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حتی اگر پرونده PMD در شورای حکام مختومه اعلام شود، گزارش آژانس به عنوان یک حکم منفی برعلیه جمهوری اسلامی در پرونده ما خواهد ماند گفت: حکم منفی در شرایطی علیه ما صادر شده که آژانس هیچ دلیل و مدرکی را برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است. مسئولان داخلی ما باید به این موضوع واکنش نشان بدهند و اعتراض خود را نسبت به حکمی که برای جمهوری اسلامی صادر شده است، اعلام کنند.

ایزدی با بیان اینکه کشور ما در برجام بیشترین امتیازات را داده است و در آخر کار هم حکم منفی گرفته است اظهار کرد: باید از مسئولان وزارت خارجه پرسید که اگر قرار بود ما با دادن امتیاز به کشورهای غربی متهم به داشتن فعالیت نظامی هسته‌ای شویم، چرا امتیازات را به آن‌ها دادیم؟ و چرا مسئولان وزارت خارجه به دنبال تطهیر گزارش آمانو هستند؟

وی با اشاره به اینکه برخورد مسئولان داخلی با حکم صادر شده جای تعجب هم ندارد گفت: وقتی مسئولان اجرایی و مسئولان نظارت بر یک پروژه یک گروه باشند، طبیعی است که برای خوب جلوه دادن کار خود از هر راهی استفاده می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مسئولان وزارت خارجه صراحتا به دنبال تطهیر گزارش آمانو هستند تصریح کرد: آقای عراقچی در مصاحبه با مطبوعات می‌گوید در گزارش آمانو، اصلا از عبارت PMD استفاده نشده است؛ در شرایطی که حداقل هشت مورد در گزارش از اصطلاح ابعاد احتمالی نظامی استفاده شده است، که این بیانگر آن است که یا آقای عراقچی متن گزارش را نخوانده است، یا می‌خواهد با بیان مسائل خلاف واقع، مردم و رسانه‌ها را فریب دهد که این موضوع بدتر از نخواندن گزارش آژانس است.

ایزدی با اشاره به شروط ۹گانه رهبری گفت: تاکنون هیچ‌یک از ۹ شرط ابلاغی رهبر معظم انقلاب اجرایی نشده است و به زبان ساده باید گفت که دولت هرکاری که دوست دارد را انجام می‌دهد و هیچ توجهی به شروط ۹گانه رهبری ندارد.
منبع:دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من وقتی رفیقم یه چیزی بنویسه چشم بسته قبول می کنم
ولی اگه ذره ای به طرف شک داشته باشم ریز ب ریز میخونم
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!!
Norway
اوایل این اقای عراقچی را یک فرد بی غل و غش و مثبتی می پنداشتم . البته قبل تر از ان که ایشان شناخته شده نبود . بعد از برجام و در حین برگذاری جلسات کمیسیون برجام نظرم بطور جدی نسبت به ایشان عوض شد . با این صحبت های اخیر نیز ان نظر پایدار گردید . بقول اقای فواد ایزدی :
تاکنون هیچ‌یک از ۹ شرط ابلاغی رهبر معظم انقلاب اجرایی نشده است و به زبان ساده باید گفت که دولت هرکاری که دوست دارد را انجام می‌دهد و هیچ توجهی به شروط ۹گانه رهبری ندارد.
جرا اینقدر صریح این اقایان طرفدار برجام بدیهیات را نفی می کنند ؟
حکومت مجبوره قبول کنه تو چی میگی این وسط.مجبوره میفهمی
Norway
البته اگر بنا به عمل به همین فلسفه امثال شما ها بود تا الان صد بار محمدرضا پهلوی و امثالهم برگشته بودند . داداش یک ذره کمربندهایتان را محکم تر ببندید و بجای حرف میدان را بازکنید . همه کار میشود کرد . کدام ملت از ضعف و ذلت بجایی رسید ؟ بفر ما ظاهرا اگر برجام بزمین بخورد ( که بنظر من قبل از شروع خورده بود و رهبری تا حدی با درایت خود توانستند این مرده را احیا کنند ) ما باید برویم بازار برده فروشها خودمان را تسلیم کنیم دیگر ؟. این حرف تو یعنی بریدن محض . یعنی هیچ راهی نیست . یعنی کار ما تمام است . من یکی که اگر یک نفر هم باشم زیر بار این حرف نخواهم رفت .ببخشید ها شما واسه خودت این حرف ها را بزن .
اقای عراقچی همان فردی است که گزارش الماتی را به ولایتی داد و ولایتی هم رسانه ای نکرد تا انتخابات 92 که بهره برداری کند
مجید آقا
بسم الله الرحمن الرحیم
اینکه شخصی جرأت کرده و یک مقام عالی دولت را متهم به "فریب کاری " نموده و دولت را متهم به " هر کاری که دوست دارد انجام می دهد" و اینها را مستقیما ربط داده به اینکه رهبری نظر متفاوتی دارد و شما هم منّت گذاشتید و آنرا چاپ کردید جای تشکر و تأسف دارد زیرا 2 سال است که ما داریم این مردم فریبی را گوشزد می کنیم حتّی یک کامنت ما را هم منتشر نمی کنید( البته جرأت نمی کنید). حالا چرا این یکی را ننتشر کردید خدا عالم است!!
متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت سلاح اتمی تا سالهای سال میتواند برای ما دردسر ساز شود و بهانه بدست معاندین نظام بدهد و این از نتایج تدبیر است !!
یعنی بخاطره سعد اباد تحریم شدیم....
این دفعه بخاطره توافقی دیگر در اینده تحریم خواهیم شد حتی بدتر....
و در هردو توافق تیم مذاکره کننده یکی هستند
اگر هیچکدام از شروط 9 گانه رهبری رعایت نشده است برجام باید لغو شود چرا که مغایر منافع ملی ما میشود .
عمار
Iran, Islamic Republic of
لطفا کسانی که مسئول اجرای فرامین مقام معظم رهبری هستند پاسخ دهند چرا کمیته نظارت تشکیل نشده واجرای8بند دیگر نامه معظم له درچه مرحله ای قرار دارد؟
وقتی هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت اذعان میکند که ما در سالهای قبل بدنبال ساخت سلاح هسته ای بودیم ! یعنی پاس گل به آمانو داده و او هم گزارش سیاه و منفی منتشر میکند .
آشنا
آقای کارشناس همه فهمیدند که شما به دنبال جنجال هستی
Romania
شما واقعا و بالاخره فهمیدی؟! اطمینان داری که فهمیدی؟! آخه ظواهر نشون می ده که هنوز .... موندی!
Romania
همه نه تو این طور برداشت کردی که مشکل خودته !
مجتبی
بنده علم غیب ندارم
ولی قبل از گزارش اژانس گفتم به محض انتشار اقای عراق چی ظاهر می شود وبا لبخن میگه pmدرست است فقطd مشکل دارد که اون هم مهم نیست
..
United Kingdom
1-آمریکا‬ خواهان حذف شعار‫ ‏مرگ بر آمریکا‬ می‌شود، ما هم بگوییم ‫ ‏امام‬ موافق حذف مرگ بر آمریکا بود!

2-آمریکا درصدد تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای ایران است، ما هم بگوییم اصلاً چه نیازی به انرژی هسته‌ای داریم!

3-آمریکا، جمهوری اسلامی را به تلاش برای ساخت ‫ ‏بمب اتمی‬متهم می‌کند، ما هم بگوییم در فلان موقع دنبال ساخت سلاح هسته‌ای بودیم!

4- آمریکا با‫ ‏تحریم‬ به دنبال القای این است که عدم همراهی با آمریکا مساوی با مشکلات اقتصادی است، ما هم بگوییم رفع همه مشکلات در گروی ‫ ‏مذاکره‬ و ‫ ‏توافق‬ و رابطه با آمریکاست!

از این باور ها و نگاه ها در میان اصلاح طلبان و برخی مقامات دولتی ریاد است که مابشویم لبه دیگر قیچی آمریکا و پازل او را و در واقع نفوذ او را تکمیل کنیم!
برای اجرای برجام پرونده PMD قطعا بسته خواهد شد اما زیرساختش با گزارش آمانو حفظ شده و با قبول کردن این گزارش از سوی ایران حتی این زیرساخت قویتر از قبل میشه. مثل بقیه موارد...
دولته ماست مالی!!!!!!!!

باید خدا رو شکر کرد که نگفتن برای گزارش امانو ملت بریزن خیابون جشن بگیرن!!!!!!؛؛؛؛
مشکوک دامغانی
شاید این اقایان فیلم یا عکسهایی دارندکه میترسند غرب یا امریکا انها رامنتشر کنندکه اینگونه عمل میکنند. اگه چنین است ما قول میدهیم که چون انسان جایزالاخطا میباشد از اشتباه انان چشم پوشی کنیم
اگربه دشمن دل نبندندماهم از خطای انها چشم پوشی خواهیم کرد.البته جایزالخطا صحیح میباشد.باپوزش ازشما
شاهد انقلاب
Iran, Islamic Republic of
بهرحال سیاست خارجیها برای راضی کردن طرفین دعوا یکی به میخ یکی به نعل زدن است. وانتظار بیهوده ایست که امثال آمانو کاملا تصدیق کنند ریگی به کفش ما نیست. بیخودی هم مذاکره کنندگان را متهم نکنید.
شکستن جو علیه ایران و مختصر عوض شدن نگاهها حاصل تلاش این دولت استتا خرابکاریهای گذشته جبران گردد.از این فضا استفاده کنیم و با تولید درونزا مملکت را نجات دهیم.
...
ابو موسی اشعری به حضرت علی و معاویه می گفت روی همدیگه را ببوسین بذارین دوره پسا جمل بخوبی و خوشی بگذره. چیه همش دعوا می کنین. الان وضع خیلی بهتره. هم تو درست می گی هم تو درست می گی!!
فکر نمی کنید این طرز تفکر مخرب شما خیلی وقته منسوخ شده. دقیقا از صدر انقلاب و بعد از مدفون شدن نهضت پلیده آزادی و رهبران پلیدتر از حزبشان
Germany
تو برو و آن امتیازهائی را که داده شده پس بگیر و گرنه...
Romania
هر کس داده خودش باید پس بگیره چرا این بنده خدا بره پس بگیره ؟
احتمالا اولیش درسته ایزدی جان
آقا فواد مردم رو فریب ندید هم اسم آقا محسن هم همکارانشان با مشخصات عملیات هایی که انجام شده روی سایتی که سازمان سیا انتشار داده هست اگه خبر ندارید از برو بچه های حفاظت دفاع بپرسید ...من نمی فهمم دنبال چی هستید داستان ها خیلی وقته لو رفته........شانس اوردید یا با ایران بده بستون کردن اسم بچه های دیگه رو منتشر نکردن .....
شما با همکاری منافقین این کارها را کردین؟
مثل این که بیشتر اط مسئولین از جریانات سیا باخبرین!
خوب بعد....؟ دیگه چه خبر؟
حالا تو برو بمیر که زیاد نترسی از واق واق سگ های آمریکایی. سگ پوتین به امثال شما ها شرف داره.
سرور
شما بگذار به حساب شانس!
یک کلام هم از منافقین بشنو .... آژانس تا شما را داره نیازی به مزدور نداره
Romania
این اطلاعات را کی داده که شما در جریان کامل آن هستی ؟
Iran, Islamic Republic of
به به امانو جان خوبی فارسیم که بلدی !!!
شایدم رجوی باشی شایدم از جیره خورای امریکا که جدیدا زیاد دم تکون میدن
Iran, Islamic Republic of
حيا هم خوب چيزيه بعضي ها قورتش داده اند ... مؤمن خدا چرا تهمت ميزني ... مگر خودت خيلي بيشتر حاليت ميشه ؟ اگر حرف حساب داري ، برو شخصاً در گوشش بگو ... چرا ابرو ريزي توي رسانه ها راه ميندازيد و اب در أسياب دشمن ميريزيد ...؟؟؟ ظريف و تيمش سربازان نظام هستند و بسيار عزيز ، اين كارهاي شما ، انها را عزيزتر خواهد كرد ...
شما بازم می خوای بخوابی.
...
برخی با شلوغ بازی تا به حال فقط خواسته های امریکایی ها را بر آورده کرده و قدم به قدم عقب نشینی کرده اند فتح الفتوح آنها امتیاز های داده شده و و اخرین خاکریز واگذار شده اینکه آمانو گردن ما میگذارد که شما به دنبال سلاح هسته ای بوده اید آدم غصه همه وجودش را پر می کند که این جماعت چرا این قدر واداده اند
مودی
Iran, Islamic Republic of
هیچ بعید نیست که نخونده باشه گزارش رو یا فقط جاهایی رو خونده که فکر میکرده خوبه.... مگه یادتون رفته آقای توکلی نماینده مجلس در گزارش خودش نوشته که رییس عراقچی یعنی سوپر دیپلمات ابر انگلیسی دان !!! هم حتی خبر نداشت که در چندین جای برجام واژ] تعلیق آمده بود و وقتی آقای توکلی در صحن علنی مجلس بعد از اینکه با قاطعیت و صراحت ظریف گفته بود که در هیچ جای برجام از تعلیق صحبتی نشده ؛ این واژه ها را در متن برجام به او نشان میدهد میگوید ندیده ام.... همه بدانند این دولت و این تیم از چیزی دفاع میکند که حتی کاملا از آن خبر ندارد.....
امید
این حرف ها را ول کنید یه فکری به حال این دزدهای پایتخت بکنید همچنین بیکاری ، فساد ، اعتیاد ، اختلاس ها و ........
احمد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای ایزدی آن روزیکه این کاغذ پاره ها(قطعنامه ها) علیه این ملت صادر میشد شما خواب بودید؟ اما حالا روی کلمه به کلمه آن حرف دارید!!! البته خوب است ولی بدانید مردم به صداقت شما شک دارند لذا حرفهای شما را باور نخواهند داشت ؛ شما از اول علیرغم اجازه رهبری برای مذاکره با آن مخالف بودید حالا چطور حرفهای شما را قبول کنیم ؟ شما براحتی دولت را متهم به دروغگ.یی میکنید در حالیکه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی تصویب و با شرایطی توسط رهبر معظم انقلاب مورد تائید قرار گرفته و ابلاغ شده است و با تیم منتخب شورای عالی امنیت ملی کنترل و نظارت میشود پس لطفا تشویش اذهان عمومی نفرمائید.
شما اون موقع بیدار بودید و فقط تماشا می کردید ...
Iran, Islamic Republic of
با اين گزارش امانو، غرب و مخصوصاً آمريكا خيلي شيك و مجلسي از زير اتهام فشارها و تحريم هاي بي مورد و ظالمانه در چند سال اخير عليه ملت ايران تبرئه و خلاص شدند. اين گزارش راه را براي عدم پيگيري قضايي بين المللي عليه غربيها براي ظالمانه ترين فشارهاي بي نظير مسدود كرد. حقوقدانها دور خوردند!!!
باید به پروفسور صالحی سیاستمدار دانشمند ....
سه سال پیش که عراقچی سخنگوی وزارت خارجه بود و اون گاف تبریک تولد نوه ملکه رو داد فهمیدم که این بابا خیلی پرته
جدیدا هم که صالحی تو مصاحبه ای که داشته حرفایی زده حدسم درست بوده. احمدی نژاد مخالف بوده و حکم عراقچی رو امضا نمیکرده . و بالاخره اصرار زیاد صالحی باعث شده که عراقچی همچین سمتهایی بگیره.
بنظر میاد دستهایی تو کار بوده تا عراقچی رو کم کم سر کاری حساس بزارند.
باید بگردند و اون کسانی رو که همچین آدمی رو به صالحی پیشنهاد دادند پیدا کنند.
..
پس معلوم میشه که از اول یه ریگی توی کفش صالحی بوده