سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
مصلحی در بوشهر مطرح کرد؛

رد پای CIA در فاجعه منا

يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 459561
وزیر اطلاعات دولت دهم در نشست پرسش و پاسخ صحبت‌هایی را در مورد حادثه منا، مسئله نفوذ و ضرورت توجه به اطلاعات دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور مطرح کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حیدر مصلحی امشب در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه چرا از جان دانشمندان هسته‌ای حفاظت نکردید؟ آیا موضوع نفوذ را پیش‌بینی نکرده بودید، گفت: ما نفوذ را پیش‌بینی کرده بودیم و به دستگاه‌های ذی‌ربط هم اطلاع‌رسانی شده بود اما جفایی در دولت دهم صورت گرفت برخی افراد که فضایی انحرافی داشتند توجهی به این موارد نداشتند.
 
وی بیان کرد: در دوره سازندگی عده‌ای به دنبال نظام سرمایه‌ای رفتند و بخشی از آن‌ هم شکل گرفت، در حال حاضر معوقات بانکی کشور مربوط به حدود 300 نفر است که چند صد میلیارد تومان بدهی دارند و مربوط به همان دوره است.
 
مصلحی تأکید کرد: متأسفانه آن‌طور که باید و شاید به اطلاعات، دستگاه اطلاعاتی کشور توجه جدی نمی‌شود و بنده معتقدم در موضوع نفوذ به یک تسویه اطلاعاتی در کشور نیاز داریم.
 
وی با تأکید بر توجه جدی به مسئله نفوذ گفت: مسئولان نظام همه دوروبر خود را با شک و تردید نگاه کنند و باید به مسائل حساس شویم.
 
وزیر اطلاعات دولت دهم در پاسخ به سؤالی که آیا عوامل وزارت اطلاعات در فتنه 88 با بیگانگان ارتباط داشتند یا خیر بیان کرد: آیا ممکن است ما در دستگاه اطلاعاتی آمریکا و انگلیس آدم داشته باشیم اما آن‌ها نداشته باشند بنده نمی‌گویم نبوده اما این موضوع را رد هم نمی‌کنم بالاخره دشمن در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
مصلحی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا لغو برجام ممکن است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که ایران این‌گونه نیست که با تحریم‌ها به‌ زانو درآمد باشد اگر این‌طور شده چگونه ایران توانسته بشار اسد را سرپا نگه دارد؟
 
وی بیان کرد: 15 تا 20 درصد مشکل اقتصادی کشور ما مربوط به تحریم‌هاست، نمونه آن نقدینگی است، در 2 سال قبل نقدینگی در کشور 2.5 برابر شد و این نقدینگی درجایی که نباید سرمایه‌گذاری شد و مثلاً در تهران جشنواره لباس‌های ترکیه‌ای برپا شد و این شرم‌آور است.
 
مصلحی در پاسخ به سؤالی در مورد پشت پرده حادثه منا اظهار داشت: سرویس اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا پشت قضیه حادثه منا بود، با سرویس اطلاعاتی عربستان صحبت کردم نیروهای اطلاعاتی عربستان همه‌شان بچه هستند وقتی 4 سؤال اطلاعاتی از ایشان کردم جوابی ندادند، در واقع سرویس اطلاعات عربستان را آمریکا می‌چرخاند.
 
وی افزود: در حادثه منا CIA نقش داشت شکی نداشته باشید، البته ضعف‌هایی نیز داشتیم و مراقبت‌های اطلاعاتی هم باید می‌کردیم چراکه نیروهای ما زیر ذره‌بین هستند.
 
وزیر اطلاعات دولت دهم در پاسخ به سؤالی در مورد نشست سید محمد خاتمی با جورج سوروس گفت: خاتمی قطعاً با سوروس دیدار داشت البته در بین نیروهای اصلاحات افراد پایبند به انقلاب داریم اما اینکه در جریان اصلاحات عده‌ای آدم‌های خودباخته هم باشند شکی ندارم.
 
مصلحی گفت: در جریان فتنه 88، در دفتر یکی از سران فتنه جزوه‌ای پیدا کردیم که تمام طراحی‌ها در مورد انتخابات قبل و بعدازآن صورت گرفته بود، سفارت انگلیس 250 نفر از نیروهای خود را در کل کشور پراکنده بود و به سراغ خواص و نهایتاً اراذل‌ و اوباش می‌رفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *