شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

دیدار تخت روانچی با وزیر انرژی مکزیک

پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب: 459091
معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه با بیان اینکه حوزه انرژی می‌تواند یکی از حوزه‌های همکاری بین ایران و مکزیک باشد، گفت: ایران در صنعت پتروشیمی آماده همکاری با مکزیک است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفر به مکزیک با «فرانسیسکو روزنویگ» معاون وزیر اقتصاد مکزیک دیدار و پیرامون راه‌های توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار فرانسیسکو روزنویگ گفت: وزارت اقتصاد مکزیک علاقمند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است. ما علاقمند هستیم چارچوب‌های قانونی برای توسعه روابط را نهایی کنیم و امیدواریم در مذاکرات کارشناسی این اسناد نهایی شوند.
 
معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و مکزیک هر یک جایگاه مهمی در منطقه جغرافیای خود دارند و در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند کارهای مشترک و مکمل انجام دهند.
 
تخت روانچی تاکید کرد: سطح مبادلات تجاری دو کشور متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور نیست و ما از توسعه روابط استقبال می‌کنیم.
 
وی در این راستا ادامه داد: برای دستیابی به این هدف ابتدا باید شناخت بهتری از ظرفیت‌های متقابل بدست آوریم و لازمه تحقق این موضوع ادامه یافتن، تبادل هیأت‌های کارشناسی و تماس و ارتباط مستقیم کاری بین شرکت‌های ایرانی و مکزیکی است.
 
مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان، در ادامه سفر خود به مکزیک با «پدرو خواکین کولدول» وزیر انرژی مکزیک،هم دیدار کرد.
 
تخت روانچی، در این دیدار گفت: حوزه انرژی می‌تواند یکی از حوزه‌های همکاری بین دو کشور باشد. ایران در بخش‌های مختلف نفت و گاز مثل اکتشاف، بهره‌برداری و همچنین انجام پروژه‌های ساخت و به‌روز رسانی پالایشگاه‌ها و نیز انجام خدمات فنی و مهندسی دارای تجربه زیادی است و در این زمینه‌ها می‌تواند با شرکت‌های مکزیکی همکاری داشته باشد.
 
وی افزود: ایران در صنعت پتروشیمی نیز آماده همکاری با کشور مکزیک است.
 
در ادامه این دیدار وزیر انرژی مکزیک نیز گفت: مکزیک در چارچوب اصلاح بهره‌برداری از انرژی، سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های خصوصی در حوزه انرژی را آزاد کرده است.
 
کولدول افزود: در ایران نیز پس از توافق هسته‌ای شرایط جدیدی بوجود آمده، لذا امکان همکاری بین دو کشور وجود دارد و از همکاری استقبال می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *