جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حجم نقدینگی کشور چقدر است؟

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 454984
مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی گفت: رشد نقدینگی در پایان شهریور با ۱۱.۵ درصد رشد نسبت به اسفند سال گذشته به ۸۷۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ابوالفضل اکرمی مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد ۱۱.۵ درصدی نقدینگی در ۶ ماه اول امسال، اظهار داشت: حجم نقدینگی تا پایان شهریور ماه به ۸۷۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به شهریور سال قبل ۲۳.۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: حجم پایه پولی با ۴.۸ درصد افزایش ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده که البته نسبت به شهریور سال قبل ۱۹.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته وی: در ۶ ماهه امسال ۶.۴ درصد و ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه ۳.۶ درصد رشد داشته و به عدد ۶.۳۴۷ رسیده است.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی در خصوص سهم عوامل مختلف در رشد پایه پولی گفت: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ۴ درصد کاهش یافته و به ۸۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و بدهی دولت به بانک مرکزی ۵.۶ درصد رشد کرده که عمدتا بابت تنخواه بودجه بوده است. خالص بدهی دولت به بانک مرکزی ۷ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *