دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲

توطئه رسانه‌ای عربستان علیه فلسطین

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 454632
موج اعتراض گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف علیه توقف پخش شبکه «المیادین» از ماهواره «c5» عرب‌ست توسط عربستان سعودی ادامه دارد و در جدیدترین اظهارات، اعضای مقاومت اعلام کردند این اقدام در ادامه توطئه‌های عربی علیه ملت فلسطین و جبهه مقاومت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شرکت ماهواره‌ای و سعودی «عرب ست» اخیرا به منظور متوقف ساختن فعالیت شبکه خبری المیادین در لبنان، مقامات بیروت را به فسخ قرار داد دوجانبه و انتقال ایستگاه پخش این شرکت از منطقه «جوره البلوط» به اردن تهدید کرد. هنگامی که این درخواست با عدم پاسخ لبنان روبرو شد عرب‌ست پخش المیادین را از ماهواره «c5»  که آفریقا و کشورهای مغرب عربی را تحت پوشش دارد، متوقف کرد و پخش برنامه های این شبکه تنها به مدار «بدر 4» محدود شده است.
 
به نقل از شبکه فلسطین الیوم، این اقدام عربستان سعودی با واکنش گسترده مقامات فلسطینی روبرو شد.
 
«حسین منصور» یکی از اعضای جبهه مردمی فلسطین در این باره گفت: توقف پخش المیادین بر این تاکید دارد که یک توطئه عربی علیه مسأله فلسطین در جریان است اما ملت‌ها اجازه اجرایی شدن این توطئه‌های پی‌در‌پی را نخواهند داد.
 
«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی اعلام کرد: این تصمیم عرب‌ست نه تنها یک تصمیم ظالمانه در حق المیادین بلکه در حق مظلومیت مسأله فلسطین است.
 
« بسام ابو شریف» عضو شورای ملی فلسطینی اعلام کرد رویکردهای ‌عرب‌ست جزء لاینفک جنگی است که سازمان‌ها و حکومت‌های تروریستی علیه ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت دارند؛ اینگونه اقدامات صریحا اعلام می‌کند که عرب‌ست در کنار رژیم اشغالگر اسرائیلی، داعش، النصره و امثال آنها ایستاده است، گروه‌هایی که به ملت ها ظلم می‌کنند و آزادی را از آنها می‌گیرند.
 
همزمان با این تصمیم عرب‌ست، کاربران اینترنتی و اصحاب رسانه کمپینی  تحت عنوان «همبستگی با المیادین» بر شبکه‌های اجتماعی راه‌انداختند.
 
«احمد غنام» خبرنگار شبکه المیادین در همین راستا اعلام کرد: المیادین از زمان افتتاحش، قطب‌نمایش را به سمت قدس و فلسطین و مقاومت چرخانده و بر حق ملت فلسطین تاکید دارد، به همین دلیل برخی از وجود این شبکه احساس خطر کرده اند.
 
این در حالی است که هفته گذشته نیز گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی به صورت همزمان با این شبکه اعلام همبستگی کردند.«أبو عماد الرفاعی» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: آنچه که امروز علیه المیادین در حال انجام است، ایستگاهی برای مسیر طولانی کشورهای عربی از وجود یک نظر مخالف نظرشان است؛ کشورهای عربی به وجود یک نظر مخالف عادت نکرده‌اند.
 
وی افزود: در واقعیت کنونی نیاز به یک فضا بود تا نظرات مختلف را منعکس کند و المیادین این نقش را ایفا کرد و فشارهای کنونی در همین راستاست؛ شبکه المیادین به مسأله فلسطین خدمت و جنایت‌های رژیم اشغالگر را فاش کرد.
 
«مروان عبد العال» نماینده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان گفت: المیادین، فریاد و صدای فلسطین است، تعرض به این فریاد تعرض به فلسطین است؛ المیادین صدای قربانی به جلاد اسرائیلی منتقل می‌کند. جهاتی هستند که نمی‌خواند قربانی این صدا باشند و به همین دلیل بر شبکه صدای حقیقیت اعمال فشار می‌کنند.
 
« کاید الغول» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: تصمیم شرکت «عرب ست» را محکوم کرد و افزود: ما فلسطینی‌ها ، ارزش و جایگاه فلسطین در حمایت از مبارزه و مقاومتان را درک می‌کنیم.
 
 «احمد الطیبی» نماینده عربی «کنست» و رئیس کمیسیون قدس تصریح کرد: حمله کنونی علیه المیادین به دلیل آن است که «المیادین» (در اشاره به خط خبری) است. وی در ادامه تاکید کرد این حمله بر شبکه المیادین تاثیری نخواهد گذاشت.
 
«بسام ابوشریف» عضو شورای ملی فلسطین نیز گفت: رویکردهای «عرب ست» (علیه المیادین) بخش لاینفک جنگی است که کشورها و سازمان‌های صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت به راه انداخته‌اند. ما مطمئینم که مقاومت ملت‌ها در نهایت پیروز میدان خواهد بود.
 
« راسم عبیدات» نویسنده و تحلیلگر سیاسی از قدس اشغالی نیز گفت: در قلب حادثه باقی خواهیم ماند؛ وی در ادامه از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران قدس دعوت کرد دست به تجمعات همبستگی با المیادین بزنند.
 
همچنین شنبه هفته جاری تجمعات گسترده‌ای در همبستگی با شبکه «المیادین» در رام‌الله و نوار غزه با شرکت گروه‌های مختلف فلسطینی به ویژه اصحاب رسانه برگزار شد.
 
انجمن روزنامه‌نگاران دموکراتیک در غزه اعلام کرد: آنچه در حال حاضر علیه  المیادین انجام می‌شود تلاشی برای هدف قرار دادن ملت فلسطین و انتفاضه آن است.
 
اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین نیز اعلام کرد: شبکه المیادین از تمام مظلومین جهاد و ملت‌های عربی در سوریه، لیبی و یمن و غیره دفاع می‌کند .
 
«احمد عوده» عضو جهاد اسلامی فلسطین گفت: آنچه علیه المیادین در حال انجام است لکه ننگی بر پیشانی امت است.
 
«طلال ناجی» عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: تصمیم عرب‌ست در حق شبکه المیادین ظالمانه و سیاسی است.
 
عربستان سعودی پیش از این نیز شبکه های مستقلی را که به افشاگری درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها و سایر ملل منطقه مبادرت می کردند را از روی عرب ست حذف کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *